Happy Hour - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu Happy Hour - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu

Happy Hour

Door: Ronald & Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Ronald

06 Februari 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

Ieder niet moslim land heeft een happy hour in de kroeg. Zo ook in Cambodja. Na een bustocht van 5 uur zijn we gisteren aangekomen in Krong Koh Kong aan de Thaise grens en laatste plaats aan de kust. Tegenover het hotel is Cafe-Restaurant Laurant gevestigd. Een "gerenomeerd Frans restaurant" waar het happy hour 4 uur duurt en de tweede cocktail gratis is. Voor een habbekrats zitten we na wisseling van de odeurtjes en kleertjes zitten we eerste rang, op eilandjes in het water aan de "tequilla sunrise en de "I am all yours". Het vakantiegevoel blijft overeind ondanks de pittige drankjes. Na de zonsondergang aan de brede rivier "tuc-tuccen" we rond in deze provinciehoofdstad waar we het gevoel hebben nagenoeg de enige kaukasiers te zijn. Er wordt hier niet tot nauwelijks Engels gesproken, ook niet in het hotel. Ons verblijf hier blijkt een grote prijsvraag. Vandaag is het zondag en gaan alle Chinezen weer naar huis. Tijd voor een tocht naar het grootste Mangrovebos ter wereld, althans dat zeggen ze. Inderdaad indrukwekkend sjezen we in een miniboootje dit waterbos in en doen een korte track. We laten het openbare toilet links liggen en doen onze behoefte later in de branding aan het stille strand. Het water aan onze enkels blijkt net zo warm. Aan het einde van de tocht ontmoeten we een groepje buddistische monnik-leerlingen. Deze poepdoosjes willen met ons "wandelen" maar de brave schipper staat al op ons te wachten voor de terugreis. Morgen willen we naar het grooste eiland van Cambodja, maar dat wil niet lukken. Koh Kong eiland is belegerd en mag niet bezocht worden. Er is bonje met buurland Thailand, wat - naar zeggen - de aandacht van de binnenlandse problemen probeert af te leiden door Cambodja te pesten. Naast het gedoe van het veronderstelde prachtige, maar bedreigde eiland (Koh Kong), is het ook knokken aan een andere grens omreden van een tempel die op de wereld erfgoedlijst staat (zie nu.nl e.v.). We besluiten om maar niet via Thailand naar Battambang te gaan. Eerst morgen de jungle in en zwemmen onder een waterval. Dinsdag maar het grote (en dure) avontuur en met een taxi 5 uur over een door Chinezen nieuw aangelegde dirtroad (onverhard met water en gaten) naar Pursat, de junglehoofdsatd van de buurprovincie. We gaan nu weer aan de cocktails want er is dames thaiboxen op de TV die begeleid wordt door een zeer irritante slangenbezweerdersfluit. Aju, tot de volgende.
Prijsvraag nummer zoveel:
Wat zie je op foto (prijsvraag) en waarin groeit deze.
Succes Ronald en Eric

• 06 Februari 2011 - 11:07

Annemarie:

Prijsvraag ?
    Ik zie satellietschotels die op een dak groeien ..... hahaha. Er is geen prijsvraagfoto :-)

• 06 Februari 2011 - 11:13

Eric En Ronald Verstraaten Van Beek:

Hoi Annemarie, jawel, we zaten ze net te uploaden en er was wat oponthoud, doe maar F5.... Tsjing!

• 06 Februari 2011 - 11:20

Annemarie:

O ja, nu staat er een foto bij ......ik weet het :-)

• 07 Februari 2011 - 06:21

Marga En Willem.:

Dag lieve Roon en Eer,

Ik besef dat ik niet vaak reageer, maar ik leef wel mee. Echter heel druk op het werk en thuis en een zieke moeder, waardoor ik het gevoel heb nauwelijks aan mezelf toe te komen. Tussen alle hectiek door kan ik bij jullie verhalen wegdromen. Lijkt me een heel bijzonder land, Cambodja. Had ook al van "de burenruzie" gehoord met Thailand en hoop dat het niet meer uit de hand gaat lopen, net nu jullie er zijn. Ga zaterdag koffie drinken bij Annie.

Liefs van Marga en Willem.

• 07 Februari 2011 - 16:25

Els:

We doen weer een gok

atwoord om meer kans te maken;
    het is een insect die in een zaadje van een plant zit
    of antwoord van ad
    een stamper van die mooie bloem die je gefotografeerd hebt.

mogen we gedurende jullie vakantie hierop terug komen en opnieuw iets raden?

Leuk dat je elke vakantie verrast wordt met iets wat je nog niet tegengekomen bent.

hoeveel km hebben jullie al gemaakt?

gr, Els

• 07 Februari 2011 - 17:08

Hansh:

Hallo Eric en Ronald, ben jullie reis aan het volgen ook een beetje in de hoop dat ik dan ook reiskriebels krijg, maar dat is nog niet het geval. Ligt aan mij want het verslag is goed en interessant.
    Groetjes, Hans uit Venlo

• 08 Februari 2011 - 06:30

Benita:

Wat houden jullie ons bezig met die prijsvragen.

Nou, deze is wel erg moeilijk. Denken, denken: is het een speciaal Aziatisch kruid. Allerlei dingen opgezocht van laos,steranijs,kurkuma, maar het is geen van allen.
    Maar de vraag is niet wat is het, maar wat zie je op de foto, dat is wel iets anders.
    Wat ik zie is: een groene lange stengel met een bruine verdikte kop, waar ongetwijfeld iets van zaad in zal zitten.
    Als je zou vragen wat het zou zijn(maar dat vragen jullie niet), dan zou ik zeggen een rietsigaartje.

Waarin het groeit: in water.

Wat een afwisseling in de foto's van prachtige bloemen, jullie aan de cocktails, openbaar toilet en een zwerver.
    Ja, het was gisterenavond hier nog op het nieuws over de schermutselingen bij de grens met Thailand tussen Cambodja en Thailand over de tempel.
    Een raar idee te weten dat jullie daar heen hadden gewild en relatief vlakbij zitten.

• 08 Februari 2011 - 20:28

's Jeanneke:

He mannen, schitterende foto van het happy hour. Ik doe weer een gooi voor de prijsvraag. Volgens mij is het een Ficus carica, een vijg, die groeit in de jungle.

Naast de mooie foto's, schrijven jullie ook geweldig. Ik lees de verhalen graag, maar hoop straks ook jullie verhalen te horen. Bye, bye.