Op je gezondheid........! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu Op je gezondheid........! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu

Op je gezondheid........!

Door: Ronald & Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Ronald

16 Februari 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Met dank aan alle betrokkenheid rondom onze gezondheid in den vreemde, kunnen we de volgende mededelingen doen. Eric's teen is bijna over en kan hij zijn voet weer afrollen. Belangrijk bij het in en uitgaan, en niet in de laatste plaats bij het beklimmen van tempels. De stokken kunnen weer in de kast.

Was de consistentie van ons binnenkantje weer op orde, maakt ons geliefde gerecht, Amok ..... Amok in darmstad en liggen we een middag plat in de ziekenboeg. Niet zo erg een keertje in de Airco met een lekker boek, want het is buiten 35+ graden. Straks weer op pad met ons koetsiertje in onze gemotoriseerde superrollator gewapend met pakken Cambodjaans maandverband, ook hier met vleugeltjes. Weten we ook hoe dat voelt. Zolang we niet aan de tampons hoeven improviseren wij wel raak.

Over gezondheid gesproken.........wij zien in het straatbeeld de infuus fles een opvallende plek innemen. Hangend boven motoren, stekend uit een autoraam of lopend met een infuuspaal zwieren deze flessen door `s land bergen en dalen. Ongetwijfeld zal het om een doorlopende medische behandeling gaan, maar dat het hier zo open en bloot en ambulant er aan toe gaat vinden wij dit een nogal koddig gezicht.

Druk met de tempels/Wats dachten wij gister de rust op te zoeken in de vrouwentempel, zo'n 37 km buiten de stad. Deze dependance van Ankor Wat bleek echter een dito circus sinds het op de lijst staat van Unesco's wereld erfgoed. We zijn voor de verandering maar eens gaan expirimenteren met Chinezen. We zochten de vrolijke exemplaren uit en lieten ons op de door hun zo geliefde poze op de gevoelige plaat vastleggen. Dit veroorzaakte natuurlijk de nodige verwarring maar geeft in ieder geval een hoop lol.

Dol word je van de buitengewoon slimme kindertjes met van die grote waterige amandelvormige ogen, die je van alles proberen aan te smeren. Het is een goede testcase om met ons eigen schuldgevoel om te gaan en laten ons joods-christelijke traditie maar even voor wat deze is. We worden net als in supermarkten langs de verplichte winkelnering geleid, wij snijden echter met een "shortcut" het commerciele circuit af, tot groot ongenoegen van de plaatselijke stalletjespooier.

Oké, een nieuwe prijsvraag.
Zie hiervoor foto prijsvraag 5.

Wat zie je,
Waarvan is ie gemaakt en
Waarvoor dient dit voorwerp in deze context?

Tot de volgend...............

• 16 Februari 2011 - 08:50

Bob En Eric:

Ik dacht het al in een van de vorige verslagen zag ik iets over chocoladeprut en IJS, ik dacht nou die durven, hoop dat de darmen nu weer leeg en schoon zijn zodat jullie verder kunnen genieten van de reis.

• 16 Februari 2011 - 14:33

Annemarie:

Alweer een paar verhalen en prachtige foto's. Dankjewel, ik geniet mee !
    Die foto's van Angkor Wat en omgeving ken ik ook van een vriendin die er enkele jaren geleden was. Zij was helemaal onder de indruk van dat gebied, jullie klinken af en toe wat sceptisch...
    Heerlijk een vrije dag en dan ook weer een nieuwe prijsvraag vanuit Cambodja, jullie merken het wel, ik ben fan geworden :-)
    Het lijkt me een theepot van jade. Jade staat voor voorspoed en geluk, nou daar is deze reis wel sprake van volgens mij ondanks diverse kleine medische kwaaltjes (waarvoor leuke oplossingen gevonden zijn lees ik). Waarvoor dient het ? Dat kan zijn om thee uit te drinken met jullie vele Chinese vrienden; het kan ook een neppe antieke theepot zijn die je je toch nog hebt laten aansmeren door de stalletjespooier of waarmee de pooier jullie wil verleiden tot een aankoop. Mensen zonder infuusfles drinken normaal thee natuurlijk, zeker als de darmen wat van streek zijn .. misschien hebben jullie nu zo'n theepot continue in de nabijheid om de vochtbalans op peil te houden.
    Enfin, het kan van alles zijn in mijn beleving ...
    Ik hoop dat een dagje rust en dieet jullie goed doet, zodat de reist weer enthousiast vervolgt kan worden met voor ons nog een boel prachtige verhalen en foto's...
    Veel plezier nog !!
    Houdoe vanuit een zonnig Breda

• 16 Februari 2011 - 18:04

's Jeanneke:

Hallo Eric en Ronald, vanuit een zonnig Barendrecht vandaag heb ik natuurlijk weer aan jullie gedacht. De foto's geven een mooie impressie van jullie reis. En die theepot ... heeft een tuit met een leeuwekop .... om de geesten te verdrijven... het water te zuiveren... en te zorgen dat je ervan reint en gezondheid ervaart. Bovenop een kikker die de wereld laat ontwaken in schoonheid. Ik word helemaal creatief van deze foto!?!
    Blijf de kinderen daar maar lekker vertroetelen, jullie zijn gewoon twee suikerooms en daar is niks mis mee.

• 16 Februari 2011 - 19:33

Annemarie:

Zie jij een leeuwekop 's Jeanneke, ik heb nu eens wat beter gekeken ik zie een eendesnavel

• 16 Februari 2011 - 19:37

Annemarie Nogmaals:

Wat betekent een eendesnavel (of is het eendensnavel) dan, 's Jeanneke ?

• 17 Februari 2011 - 07:26

Marga En Willem.:

Geniet van jullie verslagen. Laat misschien niet zoveel van me horen (echt erg druk), maar leef wel met jullie mee.

Liefs van Marga

• 17 Februari 2011 - 19:38

Els:

wat een indrukken hebben jullie weer gehad en wat valt er veel moois te zien

Wat een fabelachtig mooi erfgoed en dat iedereen maar overal mag (aan)komen.

Het is een vrouwentempel dus ik denk dat men in het verleden de goden tevreden stelden met het schenken van een of ander goedje tijdens een ritueel.
    Ik zie in deze pot van speksteen een draak (fabelachtig dier)en die komt voor in de chinese dierenriem en het spreekwoord is de draak steken met iets of iemand zoals jullie met die chinezen deden tijdens de foto shoots.

op naar meer nieuws, gr Els