Als de konijnen het eiland rond - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu Als de konijnen het eiland rond - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu

Als de konijnen het eiland rond

Door: Ronald & Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Ronald

03 Februari 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

Als bounty eiland ligt "Rabit eiland" aan de "overkant" van Kep. We boeken er een dagboot naartoe en denken er Vrijdag en meneer Crusoe te treffen. Dat blijken echter Franse en Engelse meiden te zijn die deze twee Hollandse sissies mee op sleeptouw nemen. Meiden die van wanten weten, want ze werken permanent of incidenteel in deze regionen met achtergestelde kinderen van b.v. voormalige Kmer Rouge. Het uitzicht tijdens de eilandtreck en hun verhalen zijn stoer, adembenemend en ontroerend. Eric praktisereert zijn Frans en is erg in zijn nopjes. Doornwonden en insectebeten ten spijt. Ronald zijn Engels is beter dan ooit, dus we komen taalgewijs aardig uit de verf. We lopen een paar keer verkeerd in het dichte tropische oerwoud in het midden van het eiland, dus doen we het eiland eigenlijk twee keer met in een tijdsbestek van zo'n 3 uur. We eten bij een overdekte stal en nemen het voor lief dat we anderhalf uur op de lunch moeten wachten. Tja het is druk met al die Russen. Ronald duikt met Patricia in een hangmat en Eric duikt met Vicky de zee in om oude herinneringen op te halen van"little brittain" ("the computer says no" and "we are ladies and do lady things").

Vandaag gaan we naar Kampot. Het is Chinees Nieuw jaar en enigszins merkbaar aan de drukte. De accomodaties zijn vol en is het afwachten wat beschikbaar is. Hoe verder de provincie in hoe lastiger (snel) internet verkrijgbaar is. Fotootjes hierop uploaden kosten 5 minuten per stuk. We zijn looom en echt in vakantiestemming. We raken de dagen kwijt en weten niet eens of het weekend is of niet. Eveen kijken op de cumputer... of het is frijdag, het weekeinde moet nog beginnen. Bye, tot de volgende.

• 03 Februari 2011 - 06:45

Benita:

Nou, ik hoor of zie niets verder over de konijnen. Waarom heet het dan zo?
    Ja, ik lees wel over Russen, maar dat is geen konijnenras. Je hebt wel Hollandertjes, maar dat zijn jullie.
    Lekker zo loom worden in de hangmat op een bounty eiland.

Geniet verder.

xxxxxxxxx Benita

• 03 Februari 2011 - 08:42

Marleen:

Soo-a s'day Ronald en Eric!

Lees nu net pas al jullie verhalen, wat heerlijk weer voor jullie zo'n super reis in een land waar genoeg te beleven is en van elkaar genieten! Lekker hoor, geniet ervan maar dan doen jullie al als ik jullie stukjes en foto's mag geloven! Wat leuk om zo een klein beetje met jullie mee te genieten!
    Het is goed om te weten dat jullie de tijd kwijt zijn en dat de dagen langzaam vooruit kruipen, dit betekend gewoon heerlijk VAKANTIE!!!
    Ik zal jullie verhalen blijven volgen! Enne, zondag ga ik langs oma, dan zal ik al jullie verslagen meenemen, dat zal ze wel erg fijn vinden!

Lieve ooms, geniet ervan!

Kus Marleen

• 03 Februari 2011 - 11:28

Ellen De Jong:

Lieve Erik en Ronald,

Wat heerlijk weer, al die mooie verhalen en foto's!
    Volgens mij ben ik inmiddels ook wel weer eens aan de beurt, om op vakantie te gaan! :-)
    Krijg er accuut zin in bij het lezen van jullie belevenissen.

Geniet daar, en blijf vooral zo leuk schrijven op deze weblog.

Veel liefs, Ellen

• 03 Februari 2011 - 13:57

Gerda:

Hoi Luitjes,
    Wat weer een prachtige verhalen zeg en ook heel mooie foto's, genieten is dat hoor, hier zo achter mijn PC. Jullie hebben alweer een schat aan indrukken en verhalen op gedaan en lekker hoor in een hangmat. Ik word er jaloers van, maar goed mijn tijd komt ook wel weer.
    Voor nu heel veel plezier en tot het volgende verhaal,
    liefs Gerda

• 03 Februari 2011 - 18:04

Monique:

Heerlijk om allemaal te lezen!!! Geniet lekker verder!
    Liefs, Monique

• 04 Februari 2011 - 14:14

Els:

Steeds bekijk ik de foto's opnieuw en het valt me op dat alles zo schoon is en vooral de gebouwen er zo nieuw uitzien. ik verwachte eerder meer verval en alles onder het stof.
    Jullie blijven maar lekker eten , en erg gezond zo te zien.
    Hoe is het weer, is het droog of klam en al een grote regenbui meegemaakt?
    Heerlijk om alles op jullie gemak te doen, hoewel 3 uur lopen in een tropisch oerwoud niet mis is.
    Zijn jullie steeds opnieuw op zoek naar een slaapplek of reserveren jullie via internet?

Jullie brief is ontvangen en het huis staat er nog. Planten/post verzorgd.

tot de volgende keer, gr Els