Cicaden - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu Cicaden - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu

Cicaden

Door: Ronald & Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Ronald

15 Februari 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

We hebben het prima naar ons zin in Tama Negara. Morgen alweer verder naar Penang. Het Chinese nieuwjaar is achter de rug en is het op het resort een stuk minder druk. Eergisteren met een nacht wandeling mee. Nou we hebben niet veel gezien. Een hert en een kantjil oftewel een mouse deer. De groep van 20 tot 30 man liepen door elkaar heen en waren we snel onze gids kwijt. Erg veel volk die rumoerig door het bos heen struinen. Honderden volgens ons.

De wandeling vanmorgen met z'n tweetjes door de jungle was prachtig en heuveltje op en af tot en met een berg van 450 meter. Heerlijk samen de vogelgeluiden beluisteren en wat kleine diertjes gezien. We hebben de top behaald en genoten van het uitzicht. De gifzuigpomp en de franse creme tegen insectenbeten heeft weer goed dienst gedaan bij Eric. Hij werd pijnlijk getroffen door een niet nader te verklaren insect.... door zijn dure insectvrije met bamoboe ingewezen sokken nota bene. Onze vermoeide voeten hebben we na afloop bij elkaar, simultaan, gemasseerd op onze tropenveranda. Da's ook een voordeel als je samen reist.

Nog iets anders over insecten.
Het restaurant waar we `s avonds eten (en daarbuiten ook) is een bezienswaaardigheid als het gaat om de wegduikende gillende mensen die zitten te eten. De cicades (zie foto voorbeeld) vliegen in het rond. Het zijn 10 cm grote druktemakers en ongeleide projectielen. Als ze op de grond neervallen dan draaien ze keihard rondjes (net oud en nieuw vuurwerk)en maken een oorverdovend lawaai (overspannen babies). Krengen en engerds vindt Ronald ze en kan hij er niet aan wennen. Eric moet er erg om lachen en vindt ze uiterst vermakelijk.

De apen zitten in de bomen en de wildzwijntjes (moeders is wel erg groot) lopen over het resort. Een vleermuis heeft zijn onderdak gevonden onder de afkap van ons chalet.

Morgen dus met een mini bus naar Panang en moeten we 9 uur in het busje zitten. We kunnen dan relaxen in een van de meest gerenomeerde hotels van Azie namelijk het E&O (East & Oriental) hotel waar de grote der aarde hebben overnacht en begin van het millenium helemaal is gerenoveerd en in 2003 weer is open gegaan. Tot zover vanaf een ouderwetse en langzame computer. Foto's uploaden gaat moeilijk en wordt de volgedende keer bijgewerkt.

• 15 Februari 2010 - 08:04

Benita:

Het is net Eric of het klein insectenboek. Goed dat jullie de pomp bij je hebben. Ja, je kunt niet zonder. Je weet het dat je het niet op alle plekken mag gebruiken......
    Ik zie weer uit naar de foto's. Gisteren een jaar geleden waren we met elkaar in Barendrecht om Valentijnsdag te vieren en met de webcam Eric te spreken. Ja, nu zijn jullie samen op reis. Blijf lekker genieten, en Ronald, die beestjes vinden je gewoon een lekker ding. Veel liefs xxxxx

• 15 Februari 2010 - 09:12

Annelies Hordijk:

hey oompjes!!

wat super leuk om te zien dat jullie ook op plekken komen waar ik ben geweest. kunnen we lekker samen terug genieten. hebben jullie nog wat aan mijn tips gehad? ik zie wel dat jullie het allemaal wat luxer doen dan ik.. maar dat moet wel goed komen voor mij als moeders komt. ik ga zo naar een tempel met zonsondergang kijken. cambodia zullen jullie ook zeker mooi vinden. GENIET liefs an

• 15 Februari 2010 - 09:47

Els:

Wat is het dagelijks leven toch vaak eentonig als ik jullie dagprogramma's hoor.
    Heeeeerlijk lijkt het me om zonder tijdsgevoel die dingen te doen die op je pad komen en vooral met elkaar.
    Klinkt een beetje jaloers maar ik ben het niet en gun het jullie van harte.
    Ik hoor wel welke bekende jullie zijn tegengekomen in dat mooie E&O hotel
    Geniet ze xxxxEls