De heren van de thee - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu De heren van de thee - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu

De heren van de thee

Door: Ronald & Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Ronald

12 Februari 2010 | Maleisië, Tanah Rata

We voelden ons een beetje de heren van de thee bij de aanblik van de bergen, bekleed met zijn thee plantages. De plukkers die de verse blaadjes van de thee struik maaien werken in een rap tempo. De theeblaadjes hebben we in de BOH fabriek verwerkt zien worden en moesten we denken aan Rudolf en Jenny Kerkhoven uit het boek van Hella Haasse " de Heren van de Thee".
Wat een schitternd uitzicht en een sereen landschap. De tropische geluiden en de geuren die daarbij horen spreken als boekdelen.

De bushwandeltocht die volgde, door een sprookjesachtige groene omgeving zou zo het decor kunnen zijn van een SF film.

De insectenexpositie leverde kippevel op. Enge grote gevaarlijke giftige beesten. De grote giftige schorpioen op Eric's hand staat op de video. Zie verder foto`s. De vlindertuin met mooie kleurrijke vlinders en motten liet het kippenvel weer verdwijnen.

De aboriginal bevolking (Ansli) heeft ons leren pijpblazen met giftige pijltjes van de Ipoh boom (ook een stad) We werden gehypnotiseerd door de ritmische klanken die voortkwamen uit de bamboe percusie muziek. Zonder de betelnoot te kauwen of het nuttigen van alkoholische drank kwam de groep van Frans en Nederlandse heren tot een hoogtepunt van een dans extase. De heren van de plaatselijke bermkampong vonden het jammer dat er geen dames bij waren. Volgens ons lachten ze zich rot.

Een bezoek aan een bijenfarm leverde een potje wild honing en een portie zelfgeplukte zoetrijpe aarbeien op. Heerlijk fris en vers waarbij het waterons in de mond liep.

• 12 Februari 2010 - 07:36

Marleen:

Hallo mannen!

Wat een geweldige foto's maken jullie toch met daarbij geweldige vakantieverhalen!! Om jaloers op te worden! Hier is het maar koud en oh wat heb ik een zin om lekker te ontdippen in de tropen. Nou het is jullie dik gegunt dus laat maar veel van jullie horen via deze site dan kan ik met jullie mee genieten!

Liefs, Marleen

• 12 Februari 2010 - 08:02

Marjo:

ja ik ben eens met marleen, eric wat een foto met die strik op je neus.
    kus marjo

• 12 Februari 2010 - 09:36

Benita:

Hoi lieverds,
    Wat prachtig allemaal, zeg.
    Nou, tussen al die mooie inheemse foto's springt de foto van Eric met de roze strik er echt wel uit!! Wat ben je een prachtig geknipt en geschoren varkentje, zo!!! Heel vertederend.
    Door al die mooie verhalen, raken wij hier in een dip, zeg!!
    Blijf sturen, want we genieten er enorm van.

• 12 Februari 2010 - 12:53

Gerda:

Hoi jongens, wat weer een mooi reisverhaal en geweldige foto's zeg. Het één en ander is herkenbaar van mijn reizen naar Indonesie en Midden Amerika enz.
    Geniet ervan hoor, liefs Gerda

• 12 Februari 2010 - 16:24

Els:

elke keer denk ik; het kan niet mooier, maar toch gebeurt het De ene foto is nog mooier dan de andere.
    En ondanks dat jullie al zoveel gezien hebben zien jullie deze reis steeds weer wat moois( en wij ook) bedankt alvast.
    Jullie waren toch wel alleen he toen je je gezicht zo bedekte of niet??
    met blote benen in de bush met zoveel enge beesten,dapper hoor.
    tot de volgende mail xxxx

• 14 Februari 2010 - 10:51

Alleen Meisjes?:

Het viel me gewoon op, dat er nu alleen maar meisjes hebben gereageerd op jullie heerlijke verhaal over de "heren van de thee". Stuur maar heel veel foto's want dan kan ik meegenieten tijdens het maken van mijn plan van aanpak. dag lieffies, tot gauw XXX

• 14 Februari 2010 - 13:37

Marga En Willem:

Genieten jullie nog steeds optimaal? Jullie hebben het verdiend na al dat harde werken en studeren! Zaterdag 20 feb, om 10,30 uur ga ik naar Annie.

Veel plezier verder! Liefs van Marga en Willem.