Verlengd Nieuw Jaar - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu Verlengd Nieuw Jaar - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu

Verlengd Nieuw Jaar

Door: Ronald & Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Ronald

20 Februari 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het blijft feest in Maleisië. Waar we ook komen is het druk en zijn de vervoersmiddel vol. Na 3 verrukkelijke dagen in Penang zouden we per ferry in 3 1/2 uur naar Langkawi varen. Alles vol, vol, vol. Chinees Nieuw Jaar horen we steeds en dat duurt niet allen schijnbaar, maar nu ook blijkbaar vanaf afgelopen weekeinde t/m deze week. Voor vele Maleisiërs de enige vakantie in het jaar. Aanstaande maandag zal het leven weer z'n normale loop krijgen, maar dat vertrouwen wij voor geen meter op. Het zou zo maar een maand kunnen duren. Uiteraard gunnen wij een ieder van harte zijn en haar vakantie en vieren wij feest we met de Maleisische stroom mee. Dus zijn we maar eens met een taxi 2 uur rijden verderop naar een andere haven gereden en daar een andere ferry genomen. 1 1/2 uur later landen we op Langkawi en al snel hebben we door dat het door belastingvrij te zijn gewoon duurder en commerciëler is. Zeker toen we gisteravond naar Cenaung baai gingen om te eten was ons dat veel te veel een toeristisch gedoe. Druk strand, wel veel plaatselijke bevolking en gemengd met Europeanen, Amerikanen en Australiërs. Allemaal nep hippies en nieuwe rijken.

Tot ons grote genoegen hebben wij midden op het eiland voor 5 nachten Resort Tok Seniek geboekt en dat ligt een in een tropisch natuurpark en zijn we de enige blanken. Het ligt pal naast een slangen reservaat (met de King Cobra's die hier ook in het wild voorkomt.). Het is er authentiek en een uiterst rustig terrein en bevalt ons heel goed. Vandaag gaan we voor 4 dagen een auto huren en de bijzondere en beloofde mooie bounty strandjes en plekjes opzoeken. Het eiland is groter dan we dachten dus genoeg te doen. Maandag is de drukte voorbij en hebben we Langkawi nagenoeg voor onszelf.

Grappig detail is dat we nu internetten tussen de medewerkers in het kantoor van het resort. Alsof we hier een kantoorbaan hebben.

• 20 Februari 2010 - 08:52

Marianne:

Jeetje jongens, wat ziet het er allemaal aanlokkelijk uit. Je kunt na zo'n vakantie en zoveel ontspanning toch heel gemakkelijk aan je afstudeerklus beginnen met het vertrouwen dat het allemaal goed komt! Heerlijk! Blijf genieten en een bos vol lieve groetjes, Mar

• 20 Februari 2010 - 10:29

ALE:

Inderdaad zeg, jullie genieten zo te lezen en te zien volop van de welverdiende rust en ontspanning. Erg mooie foto's zitten er bij, complimenten daarvoor. Ga nog maar even door met dit levensgenieten ...
    Groetjes uit een nog steeds koud nederland

• 20 Februari 2010 - 13:50

Gerda De Jong:

Hoi vrienden, toch wel bijzonder om daar het nieuwe jaar nog eens te beleven, maar dan anders.Ik geniet van jullie verhalen en foto's, zo lekker relaxed. Hier is weer sneeuw gevallen, vanmorgen voreg, 7.00u hoorde ik de vogeltjes druk fluiten, het leek wel heerlijk voorjaar, maar om 11.00u begon het opeens vreselijk te sneeuwen, weg illusie. Maar goed het zij zo, veel plezier nog hoor, liefs Gerda

• 20 Februari 2010 - 17:33

Benita:

Veel plezier op de archipel Langkawi met 99 eilandjes. Dit zijn nu echt de bounty stranden met palmbomen. Nog een volle week. Blijf genieten en blijf ons de leuke verhalen en foto's sturen.

Veel liefs van Benita

• 20 Februari 2010 - 20:05

Monique:

Jongens toch, wat ziet dat er allemaal heerlijk tropisch uit! Als jullie nou terugkomen, neem dan de zon mee ajb, dan kunnen we er hier ook een beetje van genieten! Nog een lekkere week genieten, zo te lezen met volle teugen! Tot snel!
    Liefs, Monique

• 21 Februari 2010 - 08:05

Bob En Eric:

Hallo mannen, wat erg zeg al die drukte ;-)
    Wat een ramp dat jullie nu juist daar zitten ;-) Alles dicht vanwege feesten, iedereen in feeststemming, terwijl jullie gewoon vakantie willen ;-) Wat balen zeg, ben blij dat wij gewoon in dit koude natte Nederland in de fille naar het werk kunnen. :-) hahahaha.
    Geniet nog even van de laatste week!!! tot ... Groet Bob en Eric.
    ps Eric is aangenomen voor de functie van loopbaanadviseur! Ben reuze trots op mijn man!

• 21 Februari 2010 - 10:04

Margot:

............. wat is het daar mooi en wat schrijven jullie leuk.... echt top! bij het lezen van de verhalen is het net of ik ook daar ben :-) Ik hoef niet te zeggen, geniet lekker want dat doen jullie wel, heerlijk

XXX

• 21 Februari 2010 - 13:07

Marleen&Peter:

Heey lieverds!

Bedankt voor jullie lieve kaartje! Fijn dat het goed gaat en dat jullie genieten! Heerlijk hoor zo'n vakantie met mooi weer, lekker eten, super omgeving EN elkaar natuurlijk!!

Liefs, Marleen & Peter

• 21 Februari 2010 - 17:32

Monique:

He Eric, even alleen voor jou hahaha; je moet de groetjes hebben van Maaike. Ze belde gisteren of ik op de thee kwam en dat was erg gezellig vanmiddag. Ze had natuurlijk weer lekker een Duitse appeltaart gebakken :-). Ze loopt alweer als een kievit met haar nieuwe heup. En ik heb haar jullie site laten zien met foto's. Vond ze erg leuk! En ik moest je dus de groetjes doen :-). Het is toch zo'n lief mens!

He knuffel, ook van Maaike :-)
    Monique

• 22 Februari 2010 - 08:26

Marga En Willem:

Geniet nog een lekkere midweek! Alleen die slangen hoeven niet zo van mij.....Brrrrrrrr!!!

Ben zaterdag bij Annie geweest; was; was gezellig.

Liefs van Marga.

• 22 Februari 2010 - 11:42

Marga En Willem:

Nog lekker een paar daagjes genieten, jongens!!

Ben zaterdag bij Annie geweest; was gezellig!

Lieve groet, Marga

• 22 Februari 2010 - 11:44

Marga En Willem:

...Voordat jullie allen denken dat ik ga dementeren en niet meer wist dat ik drie uur geleden ook al een berichtje had gestuurd: ik dacht dat het niet was aangekomen.... Vandaar...

Groetjes!