Lief Dagboek - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu Lief Dagboek - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu

Lief Dagboek

Door: Ronald & Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Ronald

18 Februari 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het is 6:00 uur in de ochtend en ben ik (Eric) klaar met slapen. Als in een Agatha Christie thriller sluip ik de deur uit van onze suite, en maak ik tot mijn schrik lawaai want de Straits Times bungelt al in zijn katoenen zak aan de deurknop. Ik irriteer me aan de tekst. Strait is ook hetro op z'n Engels denk ik. Ik zoek het even later op en tot mijn geruststelling schrijf je dat zo: straight - strait is zee-engte. Deze bevindt zich in het geval van Maleisie aan de westkust - straat van Malakka. Op mijn badstoffen slippertjes glij ik over het net gepolijste visgraatparket door ons voorportaal, de lange gang door naar beneden. Ik denk, lekker vroeg, ik heb de ruimte en ben ik bijna alleen op het Zuid Aziatische internet. Ik loop het business centre in en wat blijkt, alle computers zijn bezet.

Inmiddels hebben Ronald en ik al heel wat tekst geproduceerd en foto's geplaatst. Het is de eerste keer dat we zo samenwerken om ons reisdagboek te vullen. Het is een mooie manier om verslag te leggen en niet te verliezen of kwijt te raken. In onze 17 jaar (8 maart is deze mijlpaal een feit) zijn er, tot zijn en mijn grote verdriet, twee van Ronald's (reis) dagboeken verdwenen door inbraak en stelen van een rugzak. We doen het dus voor onszelf en vinden het leuk om dit met jullie te delen. Het wordt zo een doorlopende anzichtkaart en na de reis laten we er een boek van printen.

We zijn nu in Georgetown, de hoofdstad van Penang en genieten weer van het stadse leven. Het is nagenoeg Chinees en merken we de naweeen van Chinees Nieuw jaar die, tot onze grote verassing, 4 dagen heeft geduurd. Er zijn hier prachtige Chinese en Hindoe tempels, maar ook moskeen en Katholieke kerken. Opvallend is dat men aardig in balans is met elkaar en zien ook verschillende culturen met elkaar bevriend en soms innig samenzijn. We laten ons in Riksja's vervoeren en de parasolletjes houden de bloedhitte enigszins op afstand. Natuurlijk zijn wij weer op pad op het heetst van de dag. Het prachtige zwembad geeft aan het einde van de dag heerlijke verkoeling en doen Ronald en ik, tot opmerkzaamheid van de gasten, een potje schoonzwemmen a la Esther Williams. Gisteravond hebben we een prachtig design/filmhuis restaurant ontdekt waar super Tapas werd geserveerd en het lekkerste toetje tot nu toe. Na lange tijd hebben weer eens een fles Chardonnay soldaat gemaakt, wat moeilijk te krijgen is in dit alcohol arme land. Er was ook een klein hotel bij waar we zijn rondgeleid (voor een volgende keer). Het is een blok van voomalige Chinenese bedrijfjes, die zijn gerestaureerd met veel authentieke elementen, gecombineerd met moderne kunst en meubels. Voor geinteresserden, op de volgende site zie je de Georgetown en Langkawi onderdelen. Als er plaast is gaan we daar vanaf op Langkawi ook logeren.(http://www.pinganchorage.com.my/malaysia_hotel/langkawi_bon_ton_temple_tree_heritage_malaysian_house.htm)

Ronald heeft vandaag een nieuwe camera gekocht, een Canon powershot. Het ziet er gelikt uit en lijkt qua functionaliteit het meeste op onze Nikon Coolpix 5700. Deze heeft het na 7 jaar voor gezien te houden. De lens blijft steeds hangen en dat wil je tijdens je vakantie natuurlijk niet. Ronald heeft de smaak te pakken en zoals je op de foto's kunt zien, doet hij inmiddels mee aan de Olympische spelen fotograferen.

We hebben in het Eastern & Oriental hotel een extra 3e nacht geboekt. Morgen gaan we naar Langkawi voor een nacht of 5 en verheugen wij ons op de mooiste stranden van zuid-oost Azie. Tot de volgende.................


  • 18 Februari 2010 - 06:41

    Benita:

    Jongens, jongens, wat geweldig toch allemaal!! De vakantie doet jullie echt goed. Jullie zien er jonger en zeer relaxed uit, maar ja, dat kan ook niet anders.... Wat een uitzicht vanuit, alweer een chique en zeer grote hotelkamer.
    Veel liefs van Benita

  • 18 Februari 2010 - 10:57

    Ronald:

    We zijn nu plan B aan het verzinnen. De ferry en Bon Ton is helemaal uitverkocht. Maar we moeten wel naar Langkawi omdat we daar een vlucht naar KL hebben volgende week. Vandaag naar het grootste Budha beeld van ZO Azie geweest. Een mensen massa niet te filmen. Groetjes en dikke kus voor alle lezers. Een nog dikkere kus voor MAMS.

    Roon

  • 21 Februari 2010 - 08:12

    Bob En Eric:

    Ronald heeft toch wel wat met jurken he!? Op de één of andere manier staat het hem ook nog goed ook! :-) Wat betreft de foto´s, waarom laten jullie die daar ter plekke niet afdrukken, dan kan je ze nog verkopen als anzichtkaart, jullie foto´s zien er zoveel beter uit!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eric en Ronald

Als medicijn tegen een februari dip, is deze maand onze favoriete reis maand geworden.

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 69081

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 02 Maart 2013

Proeven van Vietnam

27 Januari 2011 - 25 Februari 2011

Elkaar vieren in het land van de Kmer

03 Februari 2010 - 27 Februari 2010

Ontdippen in de tropen

05 Februari 2009 - 27 Februari 2009

Mijn eerste reis alleen

Landen bezocht: