Shaken ....... not stirred - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu Shaken ....... not stirred - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu

Shaken ....... not stirred

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Eric en Ronald

10 Februari 2010 | Maleisië, Tanah Rata

De prijsvraag is gevallen. We zullen de winnaar aan het einde van dit verhaaltje bekend maken. Eric had vanmorgen de pech dat zijn motertje een lekke band had, maar slingerend vond hij zijn weg terug naar de verhuurder.
De ferry naar het vaste land was snel genomen en heeft Ronald veel last zijn linker knie. Een oude kwaal gecombineerd met een verkeerde beweging..... Zeker als je op weg bent om trails te gaan lopen is dat lastig. Als een dappere Dodo zet hij echter door en is na een powernap vanmiddag weer lekker op de been.
Na de boot hebben we de bus genomen naar Ipoh. Het was een uit elkaar vallende vieze airco-bus uit de jaren 70. Geheel met riante stoelen die bij elke hobbel spontaan naar achteren kiepten. Erg fijn als je een tukje aan het doen bent en door de immer meeverende schokbrekers naar achteren klapt (Eric lag in een deuk). Gelukkig hadden we niet veel gedronken en hebben we onze pies kunnen ophouden tot 2 uur na vertrek. Bij aankomst (na 79 km)waren we "shaken but not stirred".

De volgende bus zou pas over 4,5 uur vertrekken en daar hebben we niet op gewacht. Eric, reisleider en regelneef, heeft een taxi besteld naar de Cameron Highlands. 1,5 uur later zaten we 1500 meter hoger en 10 graden koeler. We resideren in het nieuwste hotel: "de les Ferns".
Na een English High Tea hebben we in Tanah Rata genoten van een echte Indiase Kip & Garnalen Tandori, gemaakt in een pot gestookt op houtskool aan het terras. Prachtig om te zien hoe deze mensen hun bedrijfje runnen en traditioneel (Zuid Indiaas) het eten aan het klaar maken zijn. Morgen wellicht in de resprise, maar dan een schotel op een bananenblad.

Voor morgen hebben we een day tour track gepland en gaan we mooie plekjes zien denken we. Theeplantages, mossige jungle, vlinderboerderij e.d. De koelte is zeer aangenaam en lijkt het op een warme Hollandse zomeravond. Goed te doen dus.
En dan nu de winnaar van de prijsvraag.............
Het zijn Erik en Bob geworden die het goede antwoord hebben geraden. Het lijkt op een theepot maar het is inderdaad een pot om je handen te wassen voor, tijdens en na het eten. Je schenkt het uit op de onderzetter (lijkt op theelicht), wat een watervangbak blijkt te zijn.
Gefeliciteerd jongens en denk er aan het is voor vier personen dus?????
Kies iemand uit die je zou mee willen nemen (Marga en Willem, misschien hebben jullie mazzel).....

• 10 Februari 2010 - 14:05

Marjo:

o wat heb ik er zin in om ook weg te mogen,hier erg koud liefs marjo

• 10 Februari 2010 - 14:11

Els:

Vorige mail geen tijd gehad om rustig te reageren.
    Jammer geen prijs maar wel geniet ik van jullie reisverhalen en foto's
    Niet zo intens als jullie maar wel heerlijk bij de gedachte alleen al.
    Fijn dat je knie niet meer opspeelt en wat kan je leuke dingen doen in zo'n ver land.
    Wat raar dat ik steeds wolkjes zie met regen maar op de foto's alleen maar zon.
    Halen jullie de adressen allemaal uit een boekje of laten jullie je adviseren.
    Tot mails maar weer
    xxx

• 10 Februari 2010 - 17:22

Monique:

Kapper, dat is gewoon een massagesalon!! Binnenkort kan ik ook weer naar de kapper hahaha.
    Hier is het WEER gaan sneeuwen en de kou is terug in de lucht, dus geniet maar lekker verder van de warmte daar. Hoewel ik niet vies ben van een beetje winter. Met een beetje geluk sta ik binnenkort toch nog een keer op de schaats!

Groetjes, Monique

• 10 Februari 2010 - 22:08

Benita:

Hallo regelneef, reisleider, reisverslaggever en andere kwaliteiten die jullie beiden hebben.
    Het is echt genieten daar.
    Ook het eten klinkt allemaal lekker. Ter vergelijk: vanavond hebben wij andijviestampot gegeten. Ook lekker hoor.
    Ik ben best wel jaloers, en zou best deel uit willen maken van jullie reisgezelschap (misschien komende zomer weer in la douce France).
    Eer, mag ik je de volgende keer weer knippen en scheren op de camping?
    Leuke foto's weer.
    Nou, lieverds,blijf genieten van alles daar.

• 10 Februari 2010 - 23:08

Marga En Willem:

Hoi Knuffels,

Nou.....ik wil Bob en Eric geenszins onder druk zetten, maar Maleisisch eten klinkt wel erg aantrekkelijk..... En jeetje eer, wat heb je een rooie nek op die foto!!!!! Nou ja, beter een rooie nek dan rooie.......

Veel liefs! Marga

• 11 Februari 2010 - 15:21

Bob En Eric:

hahaha nee het was niet raden, maar als het op eten aankomt heeft zelfs Bob wat ruimte in zijn hersenpan over voor nutteloze informatie ;-) Je ziet het het komt altijd nog eens van pas, net als al die troep rond en in ons huis, je weet maar nooit misschien heb je het nog eens nodig. ;-)