Hot Hot Hot - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu Hot Hot Hot - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu

Hot Hot Hot

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Eric en Ronald

09 Februari 2010 | Maleisië, Pangkor

Hallo allemaal,

Nu eens eens een berichtje van Ronald via de Ontdippen in de tropen.
Wat hebben we vandaag gedaan.... nou ik ga je het vertellen. We hebben eerst ontbeten in het resort en omdat Eric veel complimentjes heeft gegeven aan een personeelslid die van Indonesie afkomstig was kregen we spontaan al zijn persoonlijke gegevens. We hebben het in dank aangenomen.

Daarna hebben we twee motortjes van 125 cc gehuurd voor een dag. Kost allemaal niets. Even wennen aan de versnellingsbak en gaan met die banaan. We zijn het eiland rond gereden en kwamen langs allerlei bezienswaardigheden.

Onze eerste stop was bij een rots waar de Nederlanders in hadden zitten krassen. Het graffiti van 1743 was toen al populair bij de Hollanders. een inscriptie van de VOC en een heus fort er bij. De donders hebben hier de hele boel in beheer gehad maar hebben er geen handel mogen drijven. (bron: Eric Verstraaten van Beek)

Daarna ice tea op een paar stoeltjes zitten drinken omdat het erg heet was en er geen afkoeling was. De weg naar het noorden was prachtig met tropisch oerwoud aan de linker zijde en rechts de esmarald groene zee met wuivende palmen.

Jammer dat er op de weg zelf een vuilstortplaats was aangelegd en wil je niet weten wat er allemaal opgeschept lag. De kadavers die opgezwollen waren door de hitte waren rijp om uit elkaar te vallen.

Verderop in een baai met weer een resort er aan vastgeplakt. Eric heeft er geoefend om er licht te maken want was geinsprireerd geraakt door de lichtgevende poepertjes. Het is hem trouwens niet gelukt om licht te maken. Laat staan te zien.alhoewel er is genoeg licht hier op het eiland.

Aan de noordzijde bezochtten we een ander resort waar alleen rijke West Europeanen badderen in een overigens prachtige exotische baai. We hebben er geluncht en een paar uur lekker geluierd met kokosnoten en versgeperste watermeloen. Wat is het leven toch slecht.......de zee voelt er aan als een warm bad. Afkoelen is er dan niet bij. Het blijft hot.......hot.....hot....

Daarna gereden naar de westzijde van het eiland en na drie maal gas geven waren we weer terug in Coral Bay. Eric heeft zich laten knippen in een Chinese kapsalon en is lekker gekortwiekt. Hij zal zijn witte rand moeten bijkleuren. De rest van zijn hoofd is lekker bruin rood geworden.

Na een heerlijke maaltijd in een chinees restaurant met veel hete kip en hete verse vis hebben we een Magnumpje (hoe groot kun je in het klein zijn) als toetje gegeten. Dezeversie is een slag kleiner dan die in Nederland te koop is. Goed voor de lijn (of toch niet?)

We hebben een heerlijke hete dag gehad en kwamen we gisterenavond op verzoek van Martijn al etend zomaar een nieuwe prijsvraag tegen.
Zoek eerst de foto met Prijsvraag bij dit verhaal. Bedenk dan precies waarvoor dat wat je ziet wordt gebruikt. De eerste die met het juiste antwoord reageert zal voor de zomer een Maleisisch etentje voor max 4 personen door ons bij ons aangeboden krijgen met een verrassing.

Hier komt de prijsvraag......
Wie als eerste reageert op de onderstaande foto (de prijsvraag) en weet waarvoor dit voorwerp gebruikt wordt heeft de prijs.
Dus reageer snel.............

  • 09 Februari 2010 - 13:51

    Monique:

    Is dit een strikvraag of is het gewoon een theepotje hahaha. Waar het dan voor gebruikt wordt, om thee mee te zetten en in te bewaren en in te schenken natuurlijk... Maar het zal wel een strikvraag zijn....
    Verder heeerlijke verhalen jongens. Ik geniet mee hoor. En die foto's. super!!
    He geniet lekker verder.
    Liefs, Monique

  • 09 Februari 2010 - 13:52

    Ellen:

    Hoi Eric en Ronald!
    Wat een heerlijke verhalen... Ik word spontaan jaloers! Met die kou hier in Nederland is daar overigens niet heel veel voor nodig :-)

    Ik ga een gok wagen m.b.t. jullie prijsvraag!

    Geen theepot om iets warm te houden, maar een potje om iets koud te houden? Met ijsklontjes in dat onderste ding. En wat zou er dan in zitten... Maleisisch likeurtje?! Whiskey?

    Heel veel plezier daar nog en ga vooral door met het schrijven van die leuke verhalen!

    Lieve groetjes, Ellen (van Gerda ja!)

  • 09 Februari 2010 - 14:11

    Ronald Zelf Weer:

    Hoi hier staat de herziene versie. De eerste stond nog vol met spellingsfouten en niet lopende zinnen. Sorry maar de jongens achter me in deze koele internetshop spelen met elkaar een heel opwindend spelletje op de pc.
    Ga door met raden zou ik zeggen..........

  • 09 Februari 2010 - 15:34

    Martijn:

    Ik gok (ja, moet echt gokken) op een pot Rijstwijn (Tuak).

    Grappig om Oud-Hollands te lezen in zo'n ver land, vind je niet? Dat vond ik wel vreemd namelijk (begraafplaats in Melakka bijvoorbeeld).

    De neushoornvogel heb je ook al gespot, zie ik :-)

    Veel plezier verder!

  • 09 Februari 2010 - 15:40

    Gerda:

    Wat een heerlijke verhalen jongens, en mooie foto's. En wat die prijsvraag betreft, doordat het daar zo warm is, is het misschien wel een koelpot met icetea.
    Verder ben ik wel een beetje jaloers op jullie hoor, die prachtige stranden daar en mooie uitzichten, nee dan wij hier met 5 graden onder nul. Maar goed, nog heel veel plezier gewenst en tot horens,
    liefs Gerda

  • 09 Februari 2010 - 18:24

    Marianne:

    Weet je...een theepot is een verschrikkelijk handig ding om e.e.a. in te verbloemen. In een westlandse dorpskern wonen mensen die door andere westlanders" theebukkers" genoemd worden... en waar komt dat dan vandaan.... ik ga het jullie vertellen.... De theepot werd gebruikt als bewaarplaats voor jonge jenever. Niemand had het in de gaten.....Ik realiseer me dat ik de eerste goeie oplossing vast niet heb, maar dat is wat we hier in het Westland in de theepot doen en het zou best wel kunnen dat de Nederlander die dit heeft uitgevonden gewoon uit De Lier komt.
    Roon, ik ga niets schrijven over school...gewoon niet!
    Dus tot jullie volgende mail met foto's...ik kijk er nu al naar uit...
    Kus, kus..

  • 09 Februari 2010 - 18:29

    Marianne:

    De foto is een hornbill... In sommige delen van Maleisie is die rare vogel een nationaal symbool en het onderwerp in een sage...Ze zijn trouwens wel mooi zo lelijk....x x

  • 09 Februari 2010 - 20:09

    Benita:

    Lieve schatten, Wat een genot jullie verhalen te lezen!!Jullie baden je in een heerlijk tropische weelde, zeg!! Echt toppie.Wat een romantiek, zo eten op het strand.
    Het verhaal van de lichtgevende poepertjes vond ik ook geweldig!!
    Lekker toeren op je motor.
    Nou, de Nederlanders hebben daar hun sporen achtergelaten, zeg!!
    Weer een prijsvraag.
    Ja, een koperen ketel. Er kan van alles in zitten. Ja, thee kan en jenever ook, want er groeien genoeg jeneverbessen. Maar ik ga voor koffie. Dat verwacht je niet in zo´n ketel.
    Nu maar hopen dat ik het goed heb, want zo´n Maleisisch etentje, dat lijkt mij wel wat.
    Ik kijk weer uit naar het volgende verhaal.

  • 09 Februari 2010 - 20:53

    Martijn:

    Tja heren, wat jullie laten zien is natuurlijk een prachtige rijkeluis theepot, maar uiteraard gevuld met bier of een ander illegaal gestookt drankje. De perfecte "cover" voor een stiekum drankje!!!
    Helaas ben ik niet de eerste met dit goede antwoord, maar kan ik anders als een troostprijs bij jullie een maaltijd komen afhalen of is dat niet Maleisisch?
    Trouwens als je nu in Utrecht woont heb je ook vuilnis op de straten liggen, want mijn collega-gemeente- ambtenaren halen voorlopig het vuil niet meer op; ook hier Maleisische toestanden dusS!!!!

  • 09 Februari 2010 - 21:01

    Hallo Mannen:

    ik denk dat het is om je handen te wassen.

  • 09 Februari 2010 - 21:01

    Hallo Mannen Bob:

    ik denk dat het is om je handen te wassen.

  • 09 Februari 2010 - 21:01

    Bob En Eric:

    ik denk dat het is om je handen te wassen.

  • 09 Februari 2010 - 21:01

    Bob En Eric:

    ik denk dat het is om je handen te wassen.

  • 09 Februari 2010 - 21:02

    Bob En Eric:

    ik denk dat het is om je handen te wassen.

  • 09 Februari 2010 - 21:02

    Bob En Eric:

    ik denk dat het is om je handen te wassen.

  • 09 Februari 2010 - 21:04

    Bob En Eric:

    er ging iets fout geloof ik, hahaha. nou ik sluit mij aan bij de eerdere verhalen, wordt beetje jaloers bij het zien van jullie foto´s en verhalen.

  • 09 Februari 2010 - 23:46

    Marga En Willem:

    Jij gaat ons niet naar een theepotje laten raden dus het moet iets anders zijn wat er uit geschonken wordt.... Rijstwijn???

    Leuke verhalen kan jij schrijven...

    Veel plezier!

  • 10 Februari 2010 - 11:53

    Marjo:

    hoi broers wat een verhaal weer ik denk dat daar olie inzit om je lekker te masseren,maar dat zal wel niet waar zijn.
    ronald hoe is het met je knie, kus marjo

  • 10 Februari 2010 - 12:57

    Els:

    versgeperste watermeloen??

  • 11 Februari 2010 - 15:23

    Bob En Eric:

    oja, aan de prijsvraag zat nog een prijs ook, nou Marga en Willem dan hebben jullie ook een beetje gewonnen! Dat wordt smullen!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eric en Ronald

Als medicijn tegen een februari dip, is deze maand onze favoriete reis maand geworden.

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 69031

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 02 Maart 2013

Proeven van Vietnam

27 Januari 2011 - 25 Februari 2011

Elkaar vieren in het land van de Kmer

03 Februari 2010 - 27 Februari 2010

Ontdippen in de tropen

05 Februari 2009 - 27 Februari 2009

Mijn eerste reis alleen

Landen bezocht: