Lichtgevende poeperds - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu Lichtgevende poeperds - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu

Lichtgevende poeperds

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Ronald

08 Februari 2010 | Maleisië, Pangkor

Met enige weemoed hebben we KL verlaten. We hebben mister Lee gecharterd om ons voor een redelijk tarief naar Kuala Selangor te brengen. We wandelen de heuvel op naar een oud Nederlands VOC fort (Bukit Melawati). Onderweg doen we een prachtig klein museum aan over lokale spelen en dan ook nog een 2e editie die gaat over de historie van die heuvel waar onze kaaskoppen in de 16e en 18e eeuw zich, om willen van de handel, behoorlijk hebben misdragen. Zo begrijpen we althans van de uitleg met tekeningen (heel grappig hoe er blijkbaar tegen onze voorouders wordt aangekeken). Verder bleek er niet veel anders te doen dan 's-avonds naar de opgelichte bibsjes te kijken van het vuurvliegvolk in de lagune. En dat zijn er dan ook behoorlijk wat. Oever bebossing vol met deze kleine diertjes doen ons Chinees Nieuw Jaar aankondigen (aankomend weekeind). Ze verwachten een gekkenhuis in heel Maleisië wat met z'n vele Chinese inwoners een immens vuurwerkgeknal gaat geven. Inmiddels zijn we door naar Pangkor, een eiland voor de kust van Lumut. Deze keer was het mister Yussuf die ons na 2 1/2 uur met zijn Toyota Crown uit 1982 noordwaards in de haven van Lumut afleverde. 5 minuten wachten en 20 minuten ferry later en we lopen in een prachtig tropische omgeving, pootje badend in de branding en plonzen we in het zwembad om verkoeling te zoeken.(later meer foto's). Nu even lekker naar het strand........

• 08 Februari 2010 - 08:02

Ronald:

Leuk om zelf te reageren op ons reisverslag.......
    Bedankt voor jullie reacties. We hebben nog veel meer leuke fotoooos.

Wie laat ze ook aan Annie zien??
    Ze zou het fijn vinden en kan ze even ontspannen omdat ze ziet dat het goed gaat met ons.

We hebben een chalet met uitzicht op zee. De palmbomen zijn niet te tellen en het eten is ongenadig lekker vers en pittig. We bestellen zelfs extra Chili en knoflook bij de patatjes.

De mensen zijn aardig en gastvrij. Veel meer moslims heb je hier dan in Thailand. De vrouwen die met een Burka moeten lopen daar sluier ik me voor af. De mannen die er naast lopen zijn in hun gedrag net gevangenbewakers. Maar goed ieder zijn eigen ding zalk maar zegge.
    Ik moet met mijn man mee want hij stapt op en ga ik afsluiten....(grapje)

Groetjes Ronald

• 08 Februari 2010 - 08:06

Bob En Eric:

Hoi mannen, zie dat jullie nu online zijn, wat een mooie fotos leuk hoor!!

• 08 Februari 2010 - 08:53

Sjany:

Even ben ik helemaal stil van wat ik zie... Wat een mooi land en wat een prachtige mensen! (Jullie ook hoor, daar niet van, maar kaaskoppen zijn duidelijk aan de buitenkant wat minder kleurrijk...).

Veel geluk en plezier mannen, en pas goed op elkaar!

• 08 Februari 2010 - 19:11

Marianne:

Hoi lieffies,
    Die reisverhalen van jullie...zo leuk om te lezen. Na een dag werken werkt dit als je eigen vakantiefoto's kijken gewoon ontspannend....Vooral bijven doen hoor...dikke zoen, Mar

• 08 Februari 2010 - 20:54

Lisa:

Hai Guys,
    Wel zeer mooie foto's en wat een contrasten. Fijn om te lezen dat jullie het goed naar de zin hebben en waarschijnlijk veel beter weer! Ben jaloers op de warmte en zon. Het vriest hier namelijk weer. Nietemin geniet van jullie reis en veel plezier. Liefs Lisa.