Reisplan definitief vastgesteld - Reisverslag uit Barendrecht, Nederland van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu Reisplan definitief vastgesteld - Reisverslag uit Barendrecht, Nederland van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu

Reisplan definitief vastgesteld

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Ronald

28 Januari 2009 | Nederland, Barendrecht

Het ooglid is gister besneden, dik, blauw en pusserig. Nu maar helen. Nog 8 nachtjes te gaan. Ik wil steeds dichter tegen Roontje aankruipen. En wat doet hij: hij krijgt last van een grote schoonmaak woede. De keuken is om door een ringetje te halen. Tja het is voor hem ook wennen zo voor het eerst een lange tijd zonder elkaar.

Wat schetst mijn verbazing dat mijn ex- René (die in Auckland woont) degene is die mij nu met oude vrienden in contact heeft gebracht. Annekatrien (meine alteste nog langstlebenede freundin in Nieuw Zeeland, maar ook alleen maar daar; Evelien jij bent van de rest van de wereld) en de ex-imigration officer, onze toenmalige schattebol tante Yoka hebben mij op het zuider eiland ontboden. Dus het definitieve programma staat nu, na wat aanpassingen, vast.
Nu had ik mijn reisplan al helemaal in kannen en kruiken en zou alleen op het Noordeiland blijven. Maar dat is inmiddels veranderd. Ik start donderdag 5 feb met de KLM. Ik kom via Kuala Lumpur, waar ik een uur een non-erotic massage heb besteld , met een overstap van 6 uur aan het vliegveld van Auckland. Dan is het inmiddels zaterdag 7 feb. Er staat een auto voor me klaar bij Herz en probeer ik linksrijdend met zitpukkels op mijn billen en een vliegkater, mijn (City of sails….) motel in Auckland Noord te bereiken. Ik brunch de volgende dag met René in Takapuna en zien we elkaar voor het eerst in 16 jaar (Ik heb mijn nieuwe webcam dan al in de aanslag). Ik heb alle fotonegatieven uit de tijd dat we samen waren (1986-1992) gescand en op DVD gezet. Dat stukje van zijn geschiedenisboekje krijgt hij dan van me cadeau. Die zondag 8 feb ga ik naar Tutukaka (Pour Knights eilanden (arme nichten) 150 km ten noorden van Auckland), waar maandag mijn PADI open water duik cursus begint voor de duur van die week. Ik logeer in het Bellmain House, wat niets anders is dan een chique klinkend, gemiddeld B&B. Een week later vertrek ik richting Bay of Islands ( 100 km noordelijker) voor aantal dagen en misschien nog naar Cape Reina. Via Kaori forests en Pia beach (opname “the piano”) en Mount Egmont, zak ik af naar Wellington (750 km naar het zuiden) om van vrijdag 20-2 tot maandag 23-2 broer Phiel en zijn wijf Puck op stang te jagen. Maandags vlieg ik naar Christchurch (350 km zuidelijker) en blijf ergens bij Annekatrien en/of Yoka. Ook daar heb ik een auto ter beschikking en reis 3 dagen later per vliegtuig terug naar Auckland waar ik nog een etmaal de beest kan gaan uithangen, maar waarschijnlijk op een terrasje aan de jachthaven mijn bonte avond vier. Ik ga het beleven.

  • 28 Januari 2009 - 05:58

    Roon:

    Het aftellen is begonnen en zal ik alle berichten en fotoos van je opslurpen.


  • 28 Januari 2009 - 08:57

    Els:

    Als je op deze manier blijft schrijven voelt het aan alsof ik mee reis.Leuk vooruitzicht.

    Kan je nu beter kijken??

  • 28 Januari 2009 - 12:24

    Gerda:

    Hoi Eric,
    Ik hoop dat je ooglid snel genezen is en dus met open vizier op reis kan. Je plannen zien er leuk uit, ik hoop ook dat het zo is. Verder lijkt het me leuk om oude koeien uit de sloot te halen met René en de andere vrienden daar.
    Voor nu even de groetjes Gerda

  • 28 Januari 2009 - 15:32

    Marleen:

    Hoi Eric,

    Het aftellen is inderdaad begonnen voor je, spannend hoor en erg leuk om zo je avonturen te lezen!! Je programma ziet er goed uit! Heeeel veel plezier, geniet ervan en rust lekker uit (zover dat mogelijk is aangezien er genoeg te doen is)

    Liefs van ons!
    Marleen & Peter

  • 28 Januari 2009 - 17:56

    Marjo:

    lieve schat,
    wat schrijf je toch leuk,maar had niet anders verwacht.fijn om zo contact tehouden.wees aub voorzichtig ook met dat duiken. je schoonzusxxxxx

  • 29 Januari 2009 - 19:34

    Abdel:

    De planning ziet er goed uit.Heel veel plezier. Hou ons op de hoogte.... en gedraag je!

  • 01 Februari 2009 - 05:53

    Roon:

    Jammer Aar dat ik vandaag (zondag) moet werken. Ons vrije weekend samen wordt hierdoor doorklieft. Gelukkig gaat je oog een stuk de goede kant op en is het minder vurig. Probeer een tukje te doen vanmiddag, dan hebben we de avond iets bewuster samen.(als ik dan niet in slaap val)

  • 01 Februari 2009 - 06:04

    Roon:

    Aar,ik heb je een cadeautje gegeven via deze site. Let goed op je aantal foto- en video ruimte die je tot je beschikking hebt. Uiteindelijk ga ik voor het slurpen van dit beeldmateriaal. Veel plezier met je camara`s.

  • 02 Februari 2009 - 21:21

    Benita:

    Hoi Eer en Roon,

    Ja, het aftellen is nu echt begonnen voor jullie beiden. Kruip nog maar lekker tegen elkaar aan, want ja, dat gaan jullie echt missen de komende weken. Eer, fijn dat je oog is behandeld, en kun je de wijde wereld weer inkijken.
    Roon, even stoppen met cleanen; daar heb je genoeg tijd voor als je mannetje weg is. Neem het er nog even van de komende dagen......
    Veel liefs van Benita

  • 03 Februari 2009 - 15:00

    's Jeanneke:

    Wat een smerige foto's, hoop dat je aan 'gene zijde' iets mooiers kunt fabriceren. Vast wel. Heel fijne tijd toegewenst en denk niet aan ons. Geniet vooral. Ik ga wel sporten voor twee!

  • 04 Februari 2009 - 10:04

    Roon:

    Zie daar, zijn oog is weer genezen en kan hij weer alles scherp zien.

    Aar, laat je droom nu werkelijkheid worden !!!!!

  • 04 Februari 2009 - 10:05

    Annie:

    Eric ik bel je vanavond om je een goede reis te wensen. Is dat goed?
    Dikke kus An

  • 04 Februari 2009 - 11:06

    Annemarie:

    Nogmaals een heel fijne en welverdiende vakantie gewenst. Geniet ervan, laat Rotterdam achter je en ik volg je berichtjes.
    Groetjes vanuit Breda

  • 04 Februari 2009 - 18:24

    Lisa:

    Eric,
    Op de valreep, ik wens je een goede reis en een fijne tijd in NZ.
    Geniet ervan en ik volg je berichten.
    Liefs en een knuffel!
    Lisa

  • 04 Februari 2009 - 19:34

    Nos:

    Een heerlijke vakantie gewenst Eric! Geniet met volle teugen van alle memoires die je daar hebt...Ik zal het ouwe lijk in Kristuskerk nog mailen dat je daar zult zijn, maar hij is waarschijnlijk door de dames wel al op de hoogte gebracht. Veel liefs en kom weer veilig terug,
    Dikke kus; van Nos ( en de mannnen)

  • 04 Februari 2009 - 20:41

    Gerda:

    Hoi Eric,
    Van hieruit wil ik je een onwijs fijne vakantie toewensen, een goede reis, leuke ontmoetingen en veel plezier. Geniet ervan.
    Groetjes Gerda

  • 04 Februari 2009 - 21:12

    Benita En Joop:

    Nou, Eric, je ligt nu met je hoofd in je koffer, en nog even... dan lig je lekker tegen Ronald aan en morgen lig je met je hoofd in de wolken, want dan begint je reis.
    Slaap lekker.

    Veel liefs uit Buitenkaag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eric en Ronald

Als medicijn tegen een februari dip, is deze maand onze favoriete reis maand geworden.

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 69034

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 02 Maart 2013

Proeven van Vietnam

27 Januari 2011 - 25 Februari 2011

Elkaar vieren in het land van de Kmer

03 Februari 2010 - 27 Februari 2010

Ontdippen in de tropen

05 Februari 2009 - 27 Februari 2009

Mijn eerste reis alleen

Landen bezocht: