All in the Familie - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu All in the Familie - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu

All in the Familie

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Ronald

21 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Dan zit ik ineens zo maar bij familie. De ene meest dicht bije helft zit in Den Haag, de andere helft precies aan de andere kant van de wereld. Ik moet het er maar mee doen dus. Voor dat ik hier aankwam heb ik een enorme subtropische regen over me heen gehad. Op een traject met slingerweggetjes (opnieuw zo'n 325 km) is het inhalen van vrachtwagens een riskante aangelegendheid. Het is allemaal gelukkig (nog net) goed gegaan. Weerzien met Schoonzus Puck vond ik erg leuk. Ik had haar 8 jaar niet meer gezien, Phil nog vorig jaar. Het weerzien blijft leuk. Omdat broer zegt:"familie en vis blijven maar 3 dagen fris" ben ik blij dat ik maandag weer opzout. Vandaag (zaterdag) is het weer stralend mooi weer en een en al feest in Wellington. Het is Carnaval en de hele stad zit vol met aparte, mooie, sexie, lelijke en bizarre, heerlijke types. Prettige (Zuid Amerlikaanse) bands op podia en allerlei straatartiesten. Met de funicuaire (mag ik van broer Phil niet zeggen = cablecar) is het redelijke makkelijk klimmen in een stad die vaker stijl omhoog loopt dan San Fransisco. Ze zijn net verhuisd en wonen in een typisch NZ houten huis. Het ziet er al gezellie uit en dat terwijl de dozen een dikke week geleden aankwamen. Twee deks waarvan een met een prachtig uitzicht op de stad en baai. Schoonzus Puck maakt weer heerlijke nassi goreng saussage en haalt de receptuur en aantekeningen van Pa en Ma Fabritius er bij. Na stappen gisteren met Familie en Paul en Manus (vrienden die ook logeren) ben ik vandaag alleen uitgebreid in de botanische tuin op onderzoek uit gegaan, wat pal naast de woning van Philip en Puck ligt. Mooie en heuvelige tuin. In de middag gooi ik mezelf in het feest gedruis van Wellington, ga aan de rel del met een Maleisiche Lesbo die zo groot als dat ze breed is, heeft er een ex-boedistische monnik een oogje op me, krijg ik ongevraagd allerlei e-mail adressen en telefoonnummers en beland uiteindelijk tussen een stel hele opzichtige dames die me willen vastbinden. Ik weet me uiteindelijk te bevrijden en ga op weg naar de nassi van schoonzus Puck. Lekker weekend zo en maandag vliegen naar Christchurch.......

  • 21 Februari 2009 - 08:19

    Roon:

    Wat een prachtig uitzicht.
    Nu zie ik weer dat Philip uit het zelfde nest komt. Dit maal aan de benen.

    Nu kan je toch wel wat meer foto`s op je website gooien?


  • 21 Februari 2009 - 09:14

    Roon:

    Net broer Marc aan de lijn gehad.

    We hebben ons rot gelachen over je tekst.

    Marc heeft me de annekadootjes achter de verhalen verteld van:

    "familie en vis blijven maar 3 dagen fris" en die van de "nassi goreng saussage".

    Nu begrijp ik waarom je aan zus Els het recept niet wil doorgeven! Ben je met je bonte avond bezig met een glaasje "Pinns"?

    Terwijl Marc en ik aan de telefoon zitten komen er steeds meer foto`s binnenrollen. Thanks mooie vergezichten. Is dat de lesbo die net zo groot als breed is?

    Nog een nachtje en dan vlieg je naar Christus Kerk.

    Jongen doeii en Marc bedankt voor het schateren.

  • 21 Februari 2009 - 09:40

    Roon:

    Net broer Marc aan de lijn gehad.

    We hebben ons rot gelachen over je tekst.

    Marc heeft me de annekadootjes achter de verhalen verteld van:

    "familie en vis blijven maar 3 dagen fris" en die van de "nassi goreng saussage".

    Nu begrijp ik waarom je aan zus Els het recept niet wil doorgeven! Ben je met je bonte avond bezig met een glaasje "Pinns"?

    Terwijl Marc en ik aan de telefoon zitten komen er steeds meer foto`s binnenrollen. Thanks mooie vergezichten. Is dat de lesbo die net zo groot als breed is?

    Nog een nachtje en dan vlieg je naar Christus Kerk.

    Jongen doeii en Marc bedankt voor het schateren.

  • 21 Februari 2009 - 22:39

    Marga:

    Dank voor al je reisverslagen en fijn dat je zo geniet!!!
    Hoe lang blijf je in Christchurch? Daar wonen mijn vrienden Nisargo en Peter nu....

    Liefs van Marga en van Willem.

  • 22 Februari 2009 - 09:10

    Annekatrien:

    Hee, Margo, wonen jouw vrienden hier al lang? Gaat t ze goed?
    Nog n half nachtje slapen en dan ben je hier Eric! Leuke foto van jou met Puck en Philip; nou zie ik weer heel goed waarom ik jullie soms door elkaar haal. Tot zo, Kadoot

  • 22 Februari 2009 - 13:34

    Jan Van Der Werke:

    Hallo Eric,

    Leuk je belevenissen zo te kunnen volgen.
    Ondertussen ben ik nu definitief naar Oldemarkt verhuisd en woon daar in een enorm huis in mijn uppie. Aardige mensen hier en mooie omgeving vlak bij de Weerribben, Friese wouden en meren. Hoewel een trip naar Nieuw Zeeland mij ook wel wat zou lijken doe ik het voorlopig maar met de schoonheid in eigen land.
    Je begrijpt misschien dat mijn verhuizing en alles erom heen zeg maar, er de oorzaak van is dat ik niet eerder heb gereageerd.

    Geniet ervan en die foto met je broer, daarvan is het wel duidelijk dat jullie uit hetzelfde nest komen.
    Ook ik heb familie met de naam Faasse in Nw Zeeland (zus van mijn opa met nageslacht), maar weet niet waar ze wonen. Ik denk niet dat ze mij nog kennen. Als jongetje van een jaar of vijf heb ik ze een keer gezien en was destijds zeer onder de indruk van de prachtige boeken met vulkanische landschappen en bergen die ik kreeg en... maar dat moet je niet verder vertellen: van mijn nichtje.

    Groetjes van Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eric en Ronald

Als medicijn tegen een februari dip, is deze maand onze favoriete reis maand geworden.

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 69073

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 02 Maart 2013

Proeven van Vietnam

27 Januari 2011 - 25 Februari 2011

Elkaar vieren in het land van de Kmer

03 Februari 2010 - 27 Februari 2010

Ontdippen in de tropen

05 Februari 2009 - 27 Februari 2009

Mijn eerste reis alleen

Landen bezocht: