Door de Douane - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu Door de Douane - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu

Door de Douane

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Ronald

05 Februari 2009 | Nederland, Schiphol

Het waren maar 4 uurtjes slaap vannacht. Ik ben een soort van relaxt opgewonden, of is het andersom? Er zat kennelijk te weinig melatonine in m’n lijf om door te snurken (http://www.melatonine.nl/melatonine/content.php3?id=4). Wat zal het stil zijn de komende weken in onze slaapkamer. Hoewel, Ronald kan er ook wat van. Ik heb een potje van die pilletjes bij me. De kleinste verpakking bij het kruitvat begint met 500 stuks. Het zijn net zoetjes. Dat wordt maffen in die kist straks…en daarna. Ik ga voor een kwartaal inhalen.

Die knul van mij vindt het helemaal leuk voor me dat ik ga. Hij heeft z’n weekzakgeld verbrast om mij op foto en video ruimte te trakteren. Dus deze site kan ik aardig gaan vullen. Eerst maar aankomen op plaatst van bestemming. Ik ben thuis al voor 4 van de 6 vluchten ingecheckt. Voor de Nieuw Zeelandse binnenlandse vluchten heb ik zelfs al instapkaarten. De techniek staat voor niets. Nu nog reizen via de kabel of satelliet, lekker snel, milieuneutraal en geen Jet lag. “Beam me up Scottie!!”.

Uit het Verstraaten woordenboek: Rick.Bevers is voor enkelen een onbekende naam. Mijn pseudoniem/alias bestaat uit een afkorting en een samenstelling en om dat te snappen zijn niet veel hersencellen nodig. Gekoppeld aan een Gmail account (Rick.Bevers@gmail.com), is dat mijn reis- mailadres voor de komende weken. Dus mocht je privé willen?!!

En dan hebben we nog Aar en/of Arie. Dat is niet mijn broer, neef, of een bijzit van Ronald (voor zover ik weet). Het is Ronald’s koosnaampje voor mij en mag uitsluitend door Ronald worden gebruikt. Waar hij het vandaan heeft? Voor mij al 16 jaar een raadsel en kunnen jullie mij vast helpen met de oplossing van dit mysterie. Daarom……

PRIJSVRAAG…………….
De eerste die er achter komt waar Ronald die naam vandaan heeft (want ik weet wél dat ie niet verzonnen is en van een zekere persoon afkomstig is), krijgt van mij 2 flessen Nieuw Zeelandse wijn (wit/rood). Tip: diegene die door Ronald zijn uitgenodigd (Indien niet, dan zou ik toch gewoon gaan) voor het grote BYO Valentijns feest op 14 februari a.s aan de Beukenwede. (rond 21:00 uur live contact met mij via Skype) kan hem misschien dit geheim ter plekke ontfutselen.

Met volledig droge handbagage (en ogen) – vocht/fluids zijn verboden tenzij…… - ga ik zo mijn vervoermiddel in en rest mij voor nu slechts een “verstand op nul en blik op oneindig” (nou ja, ik begin gewoon aan “de jongen in de gestreepte pyjama”) Ik ga ook mijmeren over al die leuke berichten van jullie die ik de laatste tijd heb mogen ontvangen…………

(On day I fly away…………..)
Eer/Rick

PS leuke foto net voor de douane door Roon genomen valt hier niet te uploaden. Het is hier dus niet zo geavanceerd als ik dacht.


  • 05 Februari 2009 - 18:43

    Monique:

    Ha Erikje!
    Jeetje zeg, terwijl wij hier gewoon in ons kikkerlandje zitten zit jij nu in het vliegtuig.... En daarnet blijkbaar nog te internetten op Schiphol. De moderne techniek.....

    Je gaat vast een geweldige tijd tegemoet!! Geniet met volle teugen en laad lekker op! En leuke foto's erop zetten hoor, want dat is echt leuk om te volgen.

    Ik dacht dat jij wel wist waar Arie vandaan kwam. Ik was wel van plan naar het BYO feestje te gaan (kreeg ook een uitnodiging van Roon), weet niet of het lukt, want ik geef die hele dag cursus in Brabant en de volgende dag ook. Maar als ik niet te moe ben, kom ik, zie ik jou via Skype en kan ik misschien eens een gooi doen naar die flessen wijn ha, ha, ha.

    Ik kan af en toe zo ook wel eens kijken of je toevallig ingelogd bent op Skype. Hoeveel tijdsverschil is er???

    Nou, geniet ervan tot mails enzo!!!

    Liefs, Monique

  • 05 Februari 2009 - 19:05

    Benita:

    Terwijl ik dit typ, zit je al lekker te lezen in het vliegtuig.
    Ik vind het erg leuk diverse mensen te ontmoeten volgende week bij Ronald in Barendrecht, wiens naam ik nu tegenkom op deze site, en die ik niet ken.
    Nou,ik kijk ernaar uit.
    Ronald, jij zult inmiddels alweer terug zijn in Barendrecht (ik had nog een beetje gehoopt dat je bij ons vanavond een bakkie kwam doen, nadat je Eer had weggebracht). De komende weken alleen zijn zonder je mannetje, zal best vreemd zijn, maar ja de tijd gaat snel en voor je het weet is hij weer terug en sluit je hem weer in je armen!!!
    Tot mails en tot ziens de 14e!!
    Kus, Benita

  • 05 Februari 2009 - 20:19

    Roon:

    Ja jongens het is zover. Met een brok in mijn keel de laatste glimp van Arie opgevangen op Schiphol. En dan ......nee niet janken maar me volproppen met een hamburger. De compensatie hielp niet echt. Ik kreeg er alleen het zuur van. Even een bakkie bij zus Marjo in Haarlem maar die kreeg visite van een man/vrouw of 10. Eric heeft vertraging en kon hem nog even in de auto aan de lijn hebben. Sh...th en dan moet je toch weer ophangen.............Bij thuiskomst zwager Marc aan de lijn. Bedankt Marc was effe fijn want ik kwam net een koud leeg huis binnen. Marc adviseerde een stappel kussens in bed te leggen. Nou die liggen er altijd al en ga ze niet verschonen totdat Aar er weer is. Ik ga mijn gedachten laten afleiden door de tv en daarna lekker slapen. (met onderdekentje aan)
    Doeiii Roon

    Aar, ik vlieg met je mee.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 05 Februari 2009 - 20:27

    Tijn:

    Eric, tis eigelijk heel simpel: het komt van het illustere duo Gé en Arie Temmes, beter bekend van de uitspraak: "Do ist der Bahnhof"
    Ronald kent dus zijn klassiekers !!!!
    Veel plezier down under!

  • 06 Februari 2009 - 09:59

    Annie:

    Je moet een dikke kus krijgen van Annie.

  • 06 Februari 2009 - 10:28

    Marjo:

    lieve eric,
    ben best een beetje jaloers op je met zn reis. ronald hier even geweest en was wel een beetje verdrietig,maar ik ga mo naar hem toe.
    liefs marjo

  • 11 Februari 2009 - 15:56

    Roon:

    Hoi Martijn,

    Goede vondst van je...nooit gezien die aflevering.Wist niet dat hij Aar genoemd werd. Dus ook niet het goede antwoord.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eric en Ronald

Als medicijn tegen een februari dip, is deze maand onze favoriete reis maand geworden.

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 69064

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 02 Maart 2013

Proeven van Vietnam

27 Januari 2011 - 25 Februari 2011

Elkaar vieren in het land van de Kmer

03 Februari 2010 - 27 Februari 2010

Ontdippen in de tropen

05 Februari 2009 - 27 Februari 2009

Mijn eerste reis alleen

Landen bezocht: