Prijsuitreiking in hartelijk Breda - Reisverslag uit Barendrecht, Nederland van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu Prijsuitreiking in hartelijk Breda - Reisverslag uit Barendrecht, Nederland van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu

Prijsuitreiking in hartelijk Breda

Door: Ronald & Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Ronald

17 Mei 2011 | Nederland, Barendrecht

We kondigden 28 april aan dat wij op 15 mei de hoofdprijs aan de winnaar zouden gaan uitreiken. En en zo geschiedde het. Om op de gebruikelijke onbezorgde en ontspannen manier van huis te vertrekken, hadden wij ons verkeken. Na twee blokken rijden registreerde het scherpe oor van Ronald een vreemd geluid. Stoppen dan maar. Met een kreun en een zucht trok Eric zich aan de dakrail de auto uit. De pijnstillers deden hun werk nog niet volledig. Vooral met niezen en hoesten liet de gekneusde rib van zich voelen. Gelukkig zorgde de donkerpaarse rechterbil voor pijnpuntverdeling zodat het geheel nog enigszins te dragen was. Toch al weer 14 dagen geleden dat Eric van de trap viel. Tja een leesbril geeft zo’n trap andere maten, dus moet ie af, eventueel aan een koortje, of kittig in de krullen, op het hoofd.
De linker achterband was lek. Gelukkig waren we dicht bij huis. In verenigde mannelijke krachten – Ronald aanzienlijk meer dan Eric – werd er een poging gedaan tot bandwisselen. Pang………..de moersleutel bleek van dubieus materiaal en draaide zich kapot. Wat nu? De ANWB bellen kost anderhalf uur wachten. Eric gaat dan op jacht naar kruismoersleutels van buurtbewoners. Je moet ten slotte wel iets hebben waar je op kan “staan”. De ene buur kwam met een krik, de ander had ruzie met zijn kinderen in bad, dus het kwam even niet uit. Uiteindelijk blijkt de over over over buurman met de meeste testosteron het klusje wel even te klaren. Ach ja, die twee jongens van verderop, da’s ook veel te heftig voor hun……….zal hij gedacht hebben. Binnen 10 minuten waren we op pad, kondigden wij ons verlaat bezoek aan en waren na 32 minuten op plaats van bestemming. In één van de leukere wijken van Breda werden wij hartelijk ontvangen door Annemarie, de hoofdprijswinnares. Taart, een verrukkelijke lunch in een smaakvolle omgeving maakte het tot een mooi zondag die werd afgesloten met een mooie wandeling langs de rivier de Mark, door het Mastbos en langs kasteel Bovigne (http://nl.wikipedia.org/wiki/Kasteel_Bouvigne voor de geïnteresseerde). Annemarie had een mooie plek voor de marmeren siertheepot en paste mooi bij de andere Aziatische kunstvoorwerpen. Annemarie, nogmaals van harte en bedankt voor de uitstekende verzorging.
Met dit bericht komen we bijna aan het einde van dit verhalenfestijn. Er zou een hoofdstuk worden besteed aan onze reis, echter bleek achteraf de hoofdredacteur andere plannen te hebben. De samenstelster vond dit zo vervelend dat zij ons heeft aangeboden verhalen te publiceren in dagblad “de Pers”. Dit muisje heeft nog een staartje en….. wordt nog vervolgd.

• 17 Mei 2011 - 21:54

Marga En Willem:

Eric van de trap gevallen?!? Dat wist ik dus echt helemaal niet!!!! Wat een narigheid! We wensen je een goed en zo spoedig mogelijk herstel toe!

Liefs!

• 18 Mei 2011 - 11:20

Gerda:

Ja, de vormen worden ineens heel anders als je met een leesbril op gaat lopen, en zeker van een trap af is dat heel lastig. Bij deze wens ik je van harte beterschap en hoop dat je lijf weer snel hersteld van deze valpartij. Voor nu de groetjes en een dikke knuffel van mij, XXXXX

• 18 Mei 2011 - 19:10

Annemarie:

Ha boys,
    Het was erg gezellig zondag, nogmaals bedankt daarvoor en voor het cadeau, de prijs. Het staat hier prachtig !
    Groetjes, Annemarie