Auto - enquete - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu Auto - enquete - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu

Auto - enquete

Door: Ronald & Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Ronald

25 Februari 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het zijn de laatste momenten in Maleisië en laten we van alles nog eens de revue passeren. Wat voor indruk heeft Maleisië nu eigenlijk op ons gemaakt? Het is in ieder geval Aziatisch, er wonen veel verschillende culturen waarvan de Hindoes, Chinezen en vooral de Maleisische Islamieten de overgote meerderheid vormen. Men kookt erg lekker en zelfs de Europese keuken kan wedijveren met Europa zelf. Gewaagde combi gerechten als een kreeft met zalm, rack of lam en biefstuk wordt hier gecombineerd met beetgare broccoli, bloemkool en dergelijke. Men serveert met verrukkelijke sauzen en in saur creme gedoopte en gepofte aardappelen. De mensen zijn uiterst aardig en betrouwbaar. We zijn verschillende keren nagelopen met vergeten petjes, (zonne-) brillen en boeken en nooit hebben we het gevoel gehad dat men trachtte ons een poot uit te draaien. Als wederdienst hebben we nauwelijks afgedongen, want er moet hard gewerkt worden om de dagelijkse rijst op tafel te krijgen. Het is wel jammer, dat net als in andere Aziatische landen het zo'n teringzooi op straat kan zijn. Allerlei plastics wordt gewoon op straat en in de rivieren gesodemieterd. Dat geeft een lelijke rand aan de natuur. Er is veel Islam waarneembaar. Echter lijken de meisjes heel benaderbaar, kijken ze je aan en geven vaak een hand. Wat andere toeristen/bezoekers van het land betreft..... Wij hebben ons verwonderd om de hoeveelheid pasgetrouwde honeymooners uit de Golf. Vele volledig gesluierde dames liepen 3 meter achter hun man met baard, t-shirt, shorts en slippers. Het is een apart gezicht om hen yoghurt te zien eten bij het ontbijt. Iedere keer dat gordijn opzij houden. Dat het allemaal een vrije keuze geloven wij niet. Als je van jongs af aan gebrainwashed bent en je weet niet beter..............leve de gevangenis die vrijheid heet!!! Ach wat scheelt het met het onze als we kritisch naar onszelf kijken?? De vakantie heeft ons het gevoel gegeven dat we maanden zijn weggeweest. Misschien wel omdat we veel hebben gedaan..... en plezier hebben gemaakt en soms ook hebben gekibbeld. Geen hoogtepunten zonder een dalletjes zullen we maar zeggen. Ten slotte.....ironie en diversiteit is misschien wel de sleutel tot geluk!!! (naar Wilhelm Schmidt, hedendaags Duits Russisch filosoof)..............leve vrienden, familie en collega's, bedankt voor de leuke reacties en tot de volgende ontmoeting in levende lijve, Ronald & Eric

• 25 Februari 2010 - 06:40

Benita:

Lieverds, Goede reis terug naar Nederland.

Tot gauw om elkaar in levende lijven te ontmoeten!!!!

Veel liefs van Benita

Roon:

Je kan ook chatten

• 25 Februari 2010 - 10:49

Els:

even niet in beeld geweest maar jullie wel gevolgd.

Alvast een fijne reis en tot bels

xx els

• 25 Februari 2010 - 17:36

Marjo:

lieve broers,
    nog een paar uurtjes en dan staan jullie weer op schiphol.
    ik heb heel erg genoten van jullie verhalen en fotos.
    voormij schiet het op om 6mrt naar thailand te gaan waar mn dochter op mij wacht. kus marjo

• 25 Februari 2010 - 19:48

ALE:

Goede terugvlucht gewenst en tot 2 maart Eric

• 27 Februari 2010 - 09:11

Bob En Eric:

Hallo mannen, eenmaal thuis niet direct de draad weer oppakken, nog even lekker nagenieten!!!!

• 27 Februari 2010 - 11:27

Marleen:

Welkom thuis!!
    Hou het vakantiegevoel nog goed vast want voor je het weet...
    Was weer leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken!

Liefs Marleen

• 27 Februari 2010 - 12:34

Gerda De Jong:

Hoi Lieverds, jullie zijn weer in het koude Nederland, ik denk dat jullie terug kunnen kijken op een hele mooie reis met geweldige natuur en mensen. Geniet nog even na van alles en tot horens en/of ziens, liefs Gerda