Allemaal bijzondere dieren en vruchten - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu Allemaal bijzondere dieren en vruchten - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu

Allemaal bijzondere dieren en vruchten

Door: Ronald & Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Ronald

22 Februari 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het Nieuwjaarsfeest is dan eindelijk wat getemperd en dachten wij zondag (doordeweekse dag hier) eens naar het slangen reservaat te gaan. Nou dat hebben we geweten. We waren de enige. De voorlichting werd verzorgd door meer werknemers van het reservaat dan bezoekers aanwezig waren; wij dus. Gevolg: Ronald nam zich de moeite om bijna krijsend, maar ingehouden zich van een echte boa te voorzien. Eerste keer in de geschiedenis dus en mag dit in de krant. Ook werden wij opgeschikt door een spuwende Cobra, die in z'n hok de cameralens aanzag voor een gevaarlijke aanvaller. Na deze emoties hebben we ons in het AGRO park te goed gedaan aan allerlei heerlijke tropische vruchten die voor ons van de boom werden geplukt en uitgelegd. We aten stervruchten, Jackfruit ofwel Dorian = stinkt like hel, maar is erg lekker, Ananas van de grond, Papaja, hele kleine zoete banaantjes, meloenen, passievruchten en andere lekkere dingen die we al weer vergeten zijn. Ook is hier moderne kunst te vinden. We hebben het Ibrahim Hoessein museum bezocht. Ibrahim maakt prachtige hedendaagse kunst. Hij behoorde in de jaren 60 tot de entourage van Andy Warhol. Dat is aan zijn (pop art) stijl goed te zien, maar heeft zich verder met eigen stijl ontwikkeld. We mochten bij wijze van uitzondering een filmpan (rondshot) maken van de binnenzijde. Ook de buitenzijde is mooi (modern). Ibrahim is helaas vorig jaar overleden. Het viel ons op dat alles zo slecht was beveilig en wij de enige bezoekers ware. Dit terwijl hij een van de grote Maleisische kunstenaars is (was). Vandaag een rondvaart gemaakt doro de uitgestrekte mangrove bossen. Een grote varaan gespot en in een vleermuis grot geweest waar ze met z'n duizenden vlak boven je hoofd hangen (en poepen). We hebben in een visfarm degencrabben geaaid, baracuda's en haaien gevoerd, hebben stingrays aan onze vuisten gesabbeld en schuttervissen broodpropjes zien scoren (spuiten met water normaal gesproken insekten uit de lucht)en uit onze handen gegeten. Allemaal weer best bijzonder. Ronald was heel erg in zijn sas toen we een troep zeearenden boven ons hoofd spotten. Wat visstukjes in het water en hop, je hebt het mooiste vogel schouwspel ter wereld.
Goed niet alleen de ananassen zij groot in Maleisië, de garnalen ook... ennnn lekkerrrrrr....
We zien heel veel en zijn blij met onze huurbak. We zijn in alle hoeken en gaten van Langkawi te vinden. Vanavond aan de ander kant van het eiland naar een strandfeest en de disco in......................

• 22 Februari 2010 - 11:55

Benita:

Hallo lieverds,
    Worden de indrukwekkende verhalen nog geïllustreerd met foto's, want die zitten er nu niet bij.
    Jullie hebben alweer heel wat meegemaakt met al die vruchten en beesten, en natuurlijk weer lekker eten. Veel plezier vanavond op the beachparty. Ik hoop niet dat jullie daar de enige zijn....

Veel liefs van Benita

• 22 Februari 2010 - 11:55

Gerda De Jong:

Hoi jongens, wat beleven jullie veel zeg, door omstandigheden zat ik net het verslag hiervoor te lezen, toen deze weer verscheen. Eng hoor bij die slangen, ik heb het niet zo op die kruipers, maar goed het is allemaal berespannend, en ontspannend denk ik, want jullie zien er op de foto's super goed uit.