Voor even ben ik een Neef - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu Voor even ben ik een Neef - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu

Voor even ben ik een Neef

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Ronald

24 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Na het afscheid van de familie en rond het verwerken van mijn kater vlieg ik naar Christchurh op het zuid eiland. Ik neem gelijk afscheid van het mooie weer. De "Southerlies" dienen zich aan en het is overal in het land rond de 23 graden behalve in Christchurch, daar wordt het niet warmer dan 12 graden. Annekatrien (verder AK) wacht mij op op X-kerk airport met een schattig bloemetje voor op mijn nachtkastje. Het is heerlijk om elkaar te zien. Mijn bagage blijkt zoek en ligt 1200 km verder op naar later blijkt en halen we 's-avonds op. Mijn gereserveerde huurauto is niet beschikbaar en ik wacht er net zo lang op tot dat ie wel beschikbaar is. Dat kostte een uur extra.Thuis heeft AK een uitgebreide lunch voor me klaargemaakt, we mailen met Rene en bellen tante Yoka (tante Wantem want zij weetvan wanten). Het wordt er de komende dagem mijn slaapadres met (weer) het mooiste uitzicht over de Pacific. Deze keer wel met wolken en regen. AK laat me allerlei nieuwe dingen zien in X-lerl en da's leuk. We zetten de boel een beetje op stelten in de Honeypot en gaan lekker met z'n alle naar de Thai. ZK halen en brengen is toch ook wel weer een hele belevenis, zolas alles met haar. Thuisgekomen, krijg ik van tante's (nieuwe en buitengewoon aardige) man Martin een driedubbele Whiskey en slaap ik al als ik de lakens van mijn comfi bedje opensla. Ik ontwaak en krijg niet alleen een heerlijk ontbijt, maar ook het verhaal van Martin. Ik ben ontroerd en schiet vol. Ik vind dat hij er een boek over moet schrijven. Het kan zomeaar "bridesflight deel 2". Zijn jonge jaren kunenn zo doro Waldermar worden neergezet. Martin is als een oudere Waldemar en nog steeds een knappe man. Vandaag vriendin en enige in NZ woonachtige Surinaamse, Jane (en man Jerry) bezocht in Glenntunnel (ca 65 km ten Westen van X-kerk). Haar nieuwe huis kon ik eerst niet vinden, want ik orienteerde mij altijd op het Zaanstads groen met rood witte luikjes. Haar woonstede leek wel een Mansion en heeft ze naar goed Surinaams gebruik een erf met moestuin en kippen. Na mij helemaal volgestouwd te hebben met heerlijk Surinaams eten, plukt ze de moestuin en het kippenhok voor mij leeg en krijg ik ook een halve zalm mee (wordt daar gekweekt). Ook krijg ik een bos bloemen onder mijn arm. Ik ben erg onder de indruk van Jane, want ze is 40 kilo kwijt en erg ziek geweest. Ze is er nu zo goed als bovenop. We trekken de schommel-fauteuils bij de houthaard en mijmeren lekker over van alles en ook het werk.Jane doet veel in Sociaal werk voor immigranten en is geinteresseerd in integrale aanpak. We gaan nog naar Jerry (garage) en die blijkt met een neiuwe hartklep zijn eeuwige jeugd niet te zijn verloren. Heerllijk om Jane weer in mijn armen te hebben gehad. Ik breng eerst al het eten naar Ak's werk, die zit in counseling met een klant en ik laat alles achter bij haar collega's. die verrast en bijna ongemakkelijk alles in ontvangst nemen. Tja ik kan geen zalm in mijn auto tot vannavond laten liggen. Ik zie dat smoel van AK al voor me als ze uit haar sessie komt.....hahahahahaha. Maar ja, AK is altijd heerlijk en ben ik met haar nu een echte neef in X-kerk.

  • 24 Februari 2009 - 07:51

    Els:

    Daar ben ik weer.
    Teveel nieuwtjes om op te reageren maar fijn dat je je familie weer hebt kunnen zien
    Wat doet Ronald trouwens opeens in Nieuw-Zeeland(ha,ha,)
    Zo te lezen doe je wel die dingen die je wilde doen en geniet je er ook van. Ga zo door! Je hebt in ieder geval veel te vertellen als je terug bent.
    Gr. Els

  • 24 Februari 2009 - 07:52

    Roon:

    Leuk he om je familie weer eens te ontmoeten.

    AK,Yoka en Jane de groeten uit het net zo bewolkte Nederland.

    Nou Aar, wordt jij even in de watten gelegd!! Lekker hoor. Geniet van het Neef zijn.

  • 24 Februari 2009 - 10:54

    Gerda:

    Lieve Eric, als ik je verhaal weer lees, is het één en al gezelligheid, genieten is dat. Ook fijn dat jij je familie weer eens ziet en spreekt.
    Veel plezier nog hoor, liefs Gerda

  • 24 Februari 2009 - 15:22

    Benita:

    Hallo voor even echte neef.
    Het is toch fijn, dat jij als nicht, ook neef kan zijn. Geen probleem, maar ja, jij past je ook zo aan iedere omstandigheid aan.
    Na eerst wat tegenslag met je koffer en de huurauto, ben je weer door iedereen met open armen ontvangen en ben je zelf weer volgestouwd met lekker eten en bloemen.
    Eer, je geniet duidelijk van alles en je laat het je allemaal welgevallen.
    Nog een paar daagjes genieten daar joh, en dan is er iemand hier, die je helemaal gaat doodknuffelen en de meeste wijde armen maakt om jou in zijn armen te sluiten. Roon, nog even volhouden zonder je schattebol....
    Veel liefs van Benita

  • 24 Februari 2009 - 18:44

    Roon:

    Benita dat gaat helemaal zo gebeuren zoals jij zegt. Enne... die paar dagen gaan waarschijnlijk snel voorbij. Gaat helemaal lukken. Bedankt lieve Benita. Groeten aan Joop

  • 24 Februari 2009 - 19:26

    Roon:

    Benita dat gaat helemaal zo gebeuren zoals jij zegt. Enne... die paar dagen gaan waarschijnlijk snel voorbij. Gaat helemaal lukken. Bedankt lieve Benita. Groeten aan Joop

  • 26 Februari 2009 - 00:51

    Annekatrien:

    Hi Ronald, ik heb net je grote liefde laten gaan. Niet gemakkelijk nee. Hij hoort helemaal bij jou, hij houdt zielsveel van je en zo hoort 't. Maar ik vind dat ik ook 'n beetje bij hem hoor; ik voel me zo speciaal in zijn bijzijn en ben er heel dankbaar voor dat hij ons hier n paar dagen heeft laten genieten van zijn aanwezigheid. Dank je Ronald, dat je zo lekker en goed in je vel zit dat je hem ff hebt willen delen. Heel veel liefs en happiness over zijn terugkomst. Heb nu emotionele druipogen! Enne, Margo-van-t-draadjesvlees; je gaat me toch n verhaal horen!

  • 26 Februari 2009 - 00:57

    Kadoot:

    Sorry, ik bedoel natuurlijk Marga-van-t-draadjesvlees! A.K.

  • 26 Februari 2009 - 02:31

    Roon:

    Annekadootje droog je tranen. We komen samen binnen 3 jaar weer eens naar NZ. Je mag hem dan weer voor "the time being" lenen.

    Verder vind ik dat je er lekker uit ziet op de foto die Eric gemaakt heeft van jou.

    Ik ben benieuwd naar de verhalen over Marga van het draadjesvlees.

    Let op: Er is een wedstrijd door mij bij deze ingezet voor het lekkerste draadjesvlees recept. Er zijn nu drie dames die door kunnen gaan voor de titel draadjesvleesvrouw van het jaar namelijk Petra en Evelien en Marga.

    Helaas kan jij niet meedingen?? NZ heeft wel heerlijk vlees maar het is te ver weg.

    Trouwens moeder Annie, die kan er ook wat van hoor!! Maar die heeft haar draadjesvlees recept nog niet kunnen laten proeven. Mam dat gaan Eric en ik zeker van de week eens bij je uitproberen.

    Gertine, Benita en (braad)lappenvrouw.....doen jullie ook mee?? De meiden van de studie, buurvrouw, zussen enz enz. kunnen ook meedingen. De prijs houd ik nog even geheim.

    WIE GAAT DE TITEL DRAADJESVLEESVROUW VAN HET JAAR WORDEN???

  • 26 Februari 2009 - 02:37

    Roon:

    Evelien en Petra bedankt voor de heerlijke maaltijd en gezellige avond.

  • 26 Februari 2009 - 03:20

    Tante Wanten :

    Nouja zeg! Er is hier vanmorgen ook gehuild hoor. Mijn eigenste neefje weer te moeten laten vertrekken, dat deed even pijn. Maar gisteravond nog lekker even een galgen maaltijd voor hem klaar kunnen maken. Ik hoop dat Roontje hem weer snel in de armen mag sluiten (trouwens wat een heerlijk houvast, die Eer!) Liefs aan allen van Tante Wanten en de oude versie Waldemar.
    (Oja, even een geheimpje: Tijdens het filmen van de Bruidsvlucht heb ik ook nog even een stevige knuffel van de jonge Waldemar ontvangen in de heuvels van het schone Cashmere in Christus Kerk!Er zijn er waarschijnlijk niet veel die me dit nadoen....of misschien toch wel?)

  • 26 Februari 2009 - 05:29

    Roon:

    Tante Yoka van Wanten doet haar naam "Eer" aan, wat een heerlijkheid is het toch he.

    Die Eric bedoel ik dan. Bedankt voor de goede zorg die jullie hebben gegeven aan mijn Eer.

    Toppie........ maar helaas ook jij mag niet meedingen naar de titel van draadjesvleesvrouw van het jaar yoka.

    Groeten van Ronald

  • 27 Februari 2009 - 16:58

    (braad) Lappenvrouw:

    Lief dat ik mee mag doen Roon. Kun je draadjesvlees brouwen van vegaburgers of sojaballen?

    liefs hillegonda

  • 18 Maart 2009 - 14:47

    :

    He Eric,

    Wat leuk om jou met mijn nichtje (AK) op de foto te zien.

    Groet,

    Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eric en Ronald

Als medicijn tegen een februari dip, is deze maand onze favoriete reis maand geworden.

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 69046

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 02 Maart 2013

Proeven van Vietnam

27 Januari 2011 - 25 Februari 2011

Elkaar vieren in het land van de Kmer

03 Februari 2010 - 27 Februari 2010

Ontdippen in de tropen

05 Februari 2009 - 27 Februari 2009

Mijn eerste reis alleen

Landen bezocht: