Keeping up apearences - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu Keeping up apearences - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu

Keeping up apearences

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Ronald

13 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Paihia

Het is vrijdag de 13e. In de aanloop daarvan heb ik heb ik gister mijn poot verstuikt en een minideukje in de spoiler van de Focus gereden. Maarrr... ik heb bandage bij me en heb 100% recovery, dus what the f..... Ik begon vanmorgen al met rechtsrijden, totdat ik een grote toeterende Nissan Maxima tegenkwam. Ben snotverkouden en leef momenteel in een glazen bol.

Er is iets met de B&B's in Nieuw Zeeland. Ik heb er nu twee gehad en de overeenkomst is de volgende. Het echtpaar is bejaard en blijken de inkomsten hard nodig te hebben, vooral nu met de poencrisis,want iedereen heeft het in aandelen zitten.De "lady of the house" is erg dominant en de man nogal volgzaam (zie foto John). De eerste dame had de allure van Sarah Bernard (voor de ouwetjes onder ons) en de tweede heeft smetvrees, is perfectionistisch en laat impliciet weten dat je het niet moet durven te morsen op haar ontbijttafellaken van Egyptisch katoen. Haar pricewinning poezen krijgen alle aandacht en is er steeds van alles aan de hand als er weer een poes het huppelepup porcelein om dreigt te kiepen of aan haar zelfgekweekte orchiedeen te knabbelen. Als de poes netjes zit grijpt ze snel de allerbeste digitale camera die er is en gekocht is doro haar dochter in Dubai en d an vraagt John: "de hoeveelste foto maak je nu weer van je poes?" Ze proppen me vol met muffins en marmelade (de verse zwarte bessen zijn om van te smullen) en geeft ze wat mee voor onderweg. Ik voel me vacuum gezogen door zo'n stel wat een zoon mist (Sheridan?) of omdat ie uit de kast is en naar Auckland is gevlucht? Over uit de kast zijn gesproken. In Paihia schijnt wat supcultureel gay life te zijn. Ik opzoek naar de tourist info en mijn vraag daar gesteld. Ja hoor die was er. Ik zoeken nee hoor, niet . Ik terug naar de info, was er een middelbare man aan wie ik opnieuw vroeg. Hij zei: "the computer says NO)" en consulteerde zijn bejaarde collega. Zei ze "ja hoor" en verwees me naar de bar met de naam TOAST. Hij (de middelbare) liep even met me mee en ik vroeg of hij uit de kast was? Nee zei hij ik niet, daar blijf ik in. Maar mijn zoon wel en die zit dus in Auckland. Er blijkt hier geen Gaylife, wat me ook niet veel uitmaakt, want ik lach me gek met al die types hier. Vooral met de dames heb ik erg veel lol. Ach het zijn ook mensen (hihi).
Ik hink mezelf vandaag naar Cape Reina waar na overlijden, de geesten van de Maori's het land verlaten.
Geinteresserd? Gewoon even googe-len, ook op afbeeldingen. Dan zie je het lighthouse. Bedenk dat daar verder in een omtrek van 150 km echt helemaal niets is, behalve mooie natuur. Wordt vervolgd uiteraard.

  • 12 Februari 2009 - 20:13

    Monique:

    Ha lieverd,
    Leuk die berichtjes van ver weg. Heerlijk je laat me lachen, dat had ik vandaag nodig! Heb al dagen het gevoel dat het vrijdag de 13e is, ha, ha. Zou vandaag met Ronald Skype uitproberen, maar had allerlei telefoontjes te doen en nu is het al zolaat, dus zal morgen even moeten. zal hem zo mailen, maar Ronald, als je dit leest.....

    Ik denk niet dat ik zaterdag bij de gezamenlijke skypesessie met jou ben :-(. Ik geef de cursus alleen (met assistentie van Frans, dat dan weer wel) en dat is best spannend zo voor de eerste keer, en ben een beetje grieperig en moe, dus ik ga waarschijnlijk gewoon vroeg naar bed...... Maar misschien ben ik op dat moment wel hartstikke hyperactief en heb ik juist toch zin er nog even uit te zijn :-)

    Anyway, geniet van je tijd daar! En dat doe je, zo te lezen. Probeer arnica te vinden voor je enkel. Helpt altijd!

    Tot de volgende berichtgeving!
    Liefs van Monique

  • 13 Februari 2009 - 04:39

    Roon:

    Moet ik komen om te verplegen,
    auto rijden, insmeren?

    (en nog veel meer natuurlijk?)

    Laat ik nu een deukje in de achter bumper rijden en jij in de voorzijde
    (van jouw huurauto!!!)

  • 13 Februari 2009 - 06:58

    Marianne:

    Hoi Eric,
    Wat een giga vissen zeg, die Merlins. Smaken ze nog ook? De foto's zijn geweldig!
    Wij hebben het al over een grote reis gehad, die richting uit, met een tussenstop op Borneo, maar eerst huis verkopen, verhuizen en afstuderen. Het zal nog wel een poosje duren, voor het er echt van komt.

    Vandaag, op vrijdag de 13e, ga ik stadten in Utrecht met mijn grootste meisje. Quality time voor moeders dus!

    Stay cool and have fun! lieve groetjes, Mar

  • 13 Februari 2009 - 13:30

    Gerda:

    Ja Eric, ik lees dat het daar weer lekker gaat met je. Neus verbrand, auto iets gebotst en het hoofd er even niet bij op de weg.
    Maar goed, morgen is het weer de 14de en nieuwe ronde nieuwe kansen, toch? Heel veel lol nog gewenst, liefs Gerda

  • 13 Februari 2009 - 15:18

    Annie:

    Jongen toch, ik maak me zorgen om je.

    Een dikke zoen van Anna

  • 13 Februari 2009 - 15:27

    Roon:

    MEID, wat ben je afgevallen. Wat zie je er goed uit......

    Leuk hoor zo`n videootje. Wel een beetje saai gebouw. Maar ach jij staat er op met je ´aangepaste` baardje Leuk staat het je.

    Waar blijven de exotische beelden? Of moet ik nog even geduld hebben:)

    Kan je een beetje `uit de voeten`

    KUZ

  • 13 Februari 2009 - 16:51

    Benita:

    Joh, joh, joh, wat maak jij weer een hoop mee.Ja, vrijdag de 13e, maar inmiddels is het alweer in NZ de 14e, dus ik hoop dat het een betere dag wordt. En dat zal ook wel, want dan gaan we vanuit Barendrecht jou live zien!!
    Na eerst een foto van dat rode ontstoken oog, nu weer een foto van een verbrande neus (overigens je hele gezicht is behoorlijk verbrand). Ik weet niet van welke rode, ontstoken, lichaamsdelen we nog meer foto's krijgen te zien, maar ik vind het allemaal heel leuk.
    Nou lieverd, tot morgen op de live-peep-show. Doe je je mooiste spannende pakje aan???

    Veel liefs van Benita

  • 14 Februari 2009 - 13:15

    Els:

    Wat leuk om je zo op kaart te volgen.Hoeveel kilometers heb je al gereden??
    Die B&B's heb je die van te voren geboekt of kom je ze al reizend tegen.
    Vervelen doe je je in ieder geval niet.
    Geniet maar van de rust en natuur en laat ons mee genieten.
    Zoek wel meer de schaduw op want zo te zien heb je een beetje teveel zon gezien!
    Hoeveel graden is het??

    Groetjes Els

  • 14 Februari 2009 - 14:07

    Dalton 1:

    HadieEric,
    Ik weet niet precies wat skypen is, maar daar kom ik vandaag wel achter, of misschien weer niet als jij niet kan skypen. Om je neus niet in de aandacht te plaatsen, zal ik er niets van zeggen. Nou , tot zo, als wij je gaan skypen.

  • 14 Februari 2009 - 18:30

    Monique:

    He, jij gaat bijna skypen met het thuisfront. Wel even goed doen he, want als het niet lukt ligt het niet aan Ronald. We hebben gisteravond geoefend en hij zag mij en ik hem :-). Ben er vanavond niet bij hoor, maar zo hebben we ook contact. Moet morgen weer vroeg op en wil wel uitgerust zijn. Heb even getwijfeld, maar als ik ga feesten wordt het toch weer laat. Saai, maar best verstandig van mezelf.

    Doe voorzichtig in die zon, want die neus van jou....., hahaha.

    Geniet lekker verder daar, je hebt nog lekker de tijd en je gaat nog heel veel zien daar en beleven! Laat ons hier maar lekker meegenieten.
    Als je terugkomt is het hier alweer bijna lente. Het zit al in de lucht en 's ochtends en aan het eind van de dag hoor je de vogeltjes alweer. Moest vanochtend nog wel krabben, dus je zit daar in NZ veel beter qua temperatuur....

    Tot het volgende berichtje!

    Kus van Monique

  • 15 Februari 2009 - 00:31

    Roon:

    Iedereen die zaterdag de 14e febr is geweest en aan ons heeft gedacht bedankt voor alles het was een zeer gezellige en toppie avond. Iedereen bedankt voor de meegebrachte lekkernijen het was een prachtige avond met een goed contact met Eric. Hier heb ik weken naar uit gekeken. Jongens/meisjes bedankt. Aar een fijne dag we hebben het zeer leuk gehad. Het is nu 02.30 uur en we gaan slapen. Welterusten Mar (c) (jo)
    xxxxxxxxxxx

  • 15 Februari 2009 - 08:36

    Roon:

    Valt even tegen dat er geen nieuw berichtje is van je.

    De dames zijn verontwaardigd dat er geen normale flessen opener in huis is. Mag ik een nieuwe kopen?

  • 15 Februari 2009 - 09:27

    Aar/Rick:

    Even snel vanuit een chinees internetcafe. Ben net heel laat in Auckland aangekomen. Gaat verder redelijk, maar het een hevige kou waarvoor de voorziningen van de grote stad nodig heb. Heb midden op Parnell road een parachti appartenemt met 2 slaapkamers en een keuken. Lux ingericht dus kan ik lekker iutzieken. NA morgen ga ik naar het zuiden. Morgen ga ik de site opfrissen. Kuz, Eric

  • 15 Februari 2009 - 09:33

    Benita:

    Ja, het was gisteren een geweldig samenzijn (het lijkt wel of ik het over een kerkdienst heb, maar dat was het echt niet, hoor).
    Roon en Eer, jullie hebben een geweldige lieve vrienden/familiekring om julli heen!!!
    Alles ging vanzelf en we hebben lekker alles voorbereid. Iedereen had wat lekkers meegenomen. Ik werd op de terugreis alleen wel wat winderig van de chili con carne......
    Ja, het enige minpuntje was dat er niet eens een fatsoenlijke blikopener in huis was. Die ligt in de prullenbak.
    Roon, bedankt voor je gastvrijheid en al het lekkers en koop maar een degelijke goede blikopener.

  • 15 Februari 2009 - 09:35

    Benita:

    Ja, het was gisteren een geweldig samenzijn (het lijkt wel of ik het over een kerkdienst heb, maar dat was het echt niet, hoor).
    Roon en Eer, jullie hebben een geweldige lieve vrienden/familiekring om julli heen!!!
    Alles ging vanzelf en we hebben lekker alles voorbereid. Iedereen had wat lekkers meegenomen. Ik werd op de terugreis alleen wel wat winderig van de chili con carne......
    Ja, het enige minpuntje was dat er niet eens een fatsoenlijke blikopener in huis was. Die ligt in de prullenbak.
    Roon, bedankt voor je gastvrijheid en al het lekkers en koop maar een degelijke goede blikopener.

  • 15 Februari 2009 - 17:23

    's Jeanneke:

    Goh Eric, wat maak jij toch weer allemaal mee, fantastisch.Ik ga me deze week opmaken voor de skivakantie, er valt nog dagelijks sneeuw. En na onze vakanties wordt het weer tijd om te gaan sporten. Knap gauw op en blijf genieten! Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eric en Ronald

Als medicijn tegen een februari dip, is deze maand onze favoriete reis maand geworden.

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 69045

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 02 Maart 2013

Proeven van Vietnam

27 Januari 2011 - 25 Februari 2011

Elkaar vieren in het land van de Kmer

03 Februari 2010 - 27 Februari 2010

Ontdippen in de tropen

05 Februari 2009 - 27 Februari 2009

Mijn eerste reis alleen

Landen bezocht: