Stinkende Internettende Chinese pupers - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu Stinkende Internettende Chinese pupers - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu

Stinkende Internettende Chinese pupers

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Ronald

07 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Wauw, wat een rit. Pfffff... de melatonine heeft in tweede instantie z'n werk wat minder gedaan. Er zitten in zo'n vliegtuig wel wat badgasten bij elkaar. De nodige arabieren zorgt voor bezorgde tot angstige blikken. Een Maleisische mevrouw vraagt me te ruilen met haar plek. Ik zeg ja. Gevolg is dat ik naast Hassan en zijn broers komt te zitten. Hassan is een uitsluitend Arabisch sprekende bejaarde Saudi die met zijn neven de middelste rijen bezet. Hassan is op leeftijd en Hassan heeft een probleem, zo blijkt non-verbaal. Hassan heeft moeite met plassen en Hassan zit links binnen in de rij naast mij dus. Nou dan zit Hassan goed, want daar weet ik alles van. Ik doe al jaren aan verdiept plasmanagement. Dat moet wel als je gemiddeld 3 liter water per dag drinkt. Ik heb Hassan zijn benauwde uren doorgeloosd en ben steeds op zoek gegaan naar beschikbare toiletten. Was wel wat lastig... zijn jurk en al die turbulentie. Uiteindelijk leidde het tot een eeuwige vriendschap (zie foto). Hij wilde zelfd zijn hoofddek met band op mijn hoofd doen en me fotogrageren (met mijn eigen toestel). Nou niet doen maar, want het leidde tot belangstelling van het halve reeds overvolle vliegtuig.

Dan is er niets goddelijker dan aan te komen in een zonovergoten land, waar ik in vervoering raakte van al die geuren. Vers gras bloemen, zee, zand, zon....... fantasisch en ik ben niet eens zo gebroken. De chocolade die ik de duikmeisjes heb beloofd heb ik gekocht in een onvervaslte Woolworth (die beroemde keten die onlangs in Engeland failliet ging). Daar ontmoette ik Russiche Leo bij de pastacounter, Een spierwitte 18 jarige bediende die mij even naar de goedkoopste en langst open zijnde internet cafe bracht en tegen zijn maatje zegt:"let even op de zaak als je wilt?!!". Wat schetst mijn verbazing, zitten er allemaal ernstig naar pupers ruikende Chinese pupers, onder een bloedheet plat dak in een achterafstraatje, op de eerste etage War of Warcraft te spelen. Jullie weten wel, dat spel waardoor ik bijna SZ doelgroeper werd. Er is geen reet van ze te verstaan, behalve dat ze lauw reageerde om mijn "ni how" Daar zit ik nu tussen om de wereld mijn verhaal te doen. Het is buiten volgens mijn (nieuwe) fancy Ford Focus 29 graden. Ik ga zo dineren... en jullie....goedemorgen!!!

  • 07 Februari 2009 - 06:50

    Roon:

    Had je wel leuk gestaan zo een Arabische hoofddoek op je kop. Je lijkt snel je weg gevonden te hebben blekemans. Kunnen we bij Hassan eens langs?

  • 07 Februari 2009 - 06:59

    Roon:

    Hoeveel kost dat: verdiept plasmanagement? Nogmaals bedankt voor je SMS vannacht. (zie voorgaande bericht)Heerlijk dat je in vervoering gaat. Eet smakelijk..................(wordt vervolgd)

  • 07 Februari 2009 - 08:43

    Marga:

    Fijn dat je relatief ongebroken gearriveerd bent! Was het aankomstdiner lekker??

    Liefs van Marga.

  • 07 Februari 2009 - 09:26

    Gertine:

    Wauw, wat een mooie foto's al, waar is dat? Ga je daar duiken? Lijkt gevaarlijk met al die rotsen! Geniet van je verhalen, je schrijft grappig.

  • 07 Februari 2009 - 10:41

    Abdel:

    ....en heb je die vraag gesteld aan die arabier: of hij ook ondergoed draagt. Zoals je weet ben ik ook een arbier (ben niet halal arbier). Ik heb begrepen dat arbieren uit het mideen oosten geen ondergoed dragen. Ik heb dit noot geverivieerd.

    Ik wens je nog heel veel plezier. Het is maar het begin.

  • 07 Februari 2009 - 11:17

    Benita:

    Eric, telkens weer geniet ik zo van je verhalen!! Je kunt zo prachtig vertellen/schrijven. Ik hoor het je ook allemaal zeggen en ik zie ook voor mij hoe de communicatie met Hassan is gegaan. Geweldig!!!
    Ja, zoals Roon zegt: in vervoering,ben je.
    Nou, je bent aangekomen in NZ, dus de invulling van je reisplan kan nu echt gaan beginnen.
    Ik ben weer benieuwd naar je volgende avonturen.
    Nou, ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig geworden op de vraag van Abdel: of hij wel ondergoed aan had. Nou, zover zal je onderzoek wel niet gegaan zijn, denk ik.......

  • 07 Februari 2009 - 11:31

    Gerda:

    Hoi Eric,
    Geweldig hoor in het vliegtuig, dat is weer echt iets voor jou zo een ontmoeting. Ik zie aan je foto's dat het daar geweldig mooi is de natuur. Ik ben al benieuwd naar je duikfoto's. Veel plezier en geniet geniet geniet.
    Liefs Gerda

  • 08 Februari 2009 - 08:06

    Martijn:

    Hey Eric,
    ni how betekent: "haal es ff gauw wat te drinken anders zwaait er wat!"
    Ni Hao daarentegen is het jou beoogde "goedemorgen"
    Tja, luistert nauw (now?) die Chinese karakters.....;-)
    Ik zie dat je je alweer snel thuis voelt aan de andere kant van de wereld, lekker hoor.
    Ben benieuwd naar je verdere avonturen
    Stay cool!

  • 08 Februari 2009 - 09:46

    Niek:

    Even wat achterstand inlopen. Ik lees net al je berichten. Geweldig om het allemaal zo te volgen. Heel veel succes met je verdere reis.

    de Daltons.

  • 08 Februari 2009 - 10:29

    Roon:

    Eric heeft laten weten via een sms dat het goed gaat met hem.

    Hij zet zijn sms uit omdat er `s nachts sms berichtjes naar hem worden gestuurd.

    Het is 12 uur later dan in Holland. Dus.....

  • 08 Februari 2009 - 12:19

    Marianne:

    Hoi Eric,
    Gaaf joh om je avonturen te lezen. Leuke schrijfstijl heb je. Trouwens je schrijft wel dat je je niet zo gebroken voelt, maar de foto's vertellen anders, bleekscheet! Ik zal dinsdag goed op je Roontje passen en lees graag je vervolgverhaal.
    een bos vol lieve groetjes, Mar

  • 08 Februari 2009 - 19:05

    Fiona:

    Wat heerlijk om zo mee te kunnen genieten van jouw avontuur. Je schijft ook echt super grappig! Heb je al kunnen filmen? Ik blijf je volgen hóór.... Veel plezier!

    Liefs Fiona

  • 09 Februari 2009 - 18:12

    's Jeanneke:

    Lieve Eric,
    Wat zal jij genieten van die prachtige natuur en vrolijke mensen om je heen. Jij komt dan helemaal tot je recht. En waar Aar vandaan komt? Nou het gedicht van Deelder voor z'n dochter "Lieve Ari
    wees niet bang, de wereld is rond en dat istie al lang" raad ik. Toen Ronald jou zo ging noemen wist hij natuurlijk dat je reislustig was en de wereld rond wilde. Ik wens je nog vele bijzondere ontmoetingen. Doei, 's Jeanneke

  • 09 Februari 2009 - 19:15

    Roon/Eric:

    Eric heeft het naar zijn zin en is al een beetje verbrand. Hij is met zijn duik cursus begonnen en rijd met zijn 2 liter automaat huur auto heerlijk relaxed van hot naar her. Eric laat weten dat hij het enorm naar zijn zin heeft en volop geniet. Jammer dat er geen internet beschikbaar is. (Misschien ook maar goed, voor even)

  • 09 Februari 2009 - 19:28

    Lisa:

    Hallo Eric,
    Zo te lezen zit je al helemaal in de sfeer van genieten en vrijheid! Met de foto's erbij is het nog leuker je te volgen, eerste indruk van de natuur geeft zelfs mij een klein vakantiegevoel......heerlijk. Geniet van het duiken......het is daar beneden een heel andere wereld! Liefs Lisa.

  • 10 Februari 2009 - 19:54

    De Lappenvrouw:

    staat jou ook goed hoor zo'n lap. Wat een heerlijke avonturen ik lees ze en wordt onmiddelijk iet wat jaloers. Maar dat heeft geen zin want daarmee kom ik niet verder dan chagrijnig, kloukleumend,
    geiriteerd achter mijn pc vastgenageld te blijven dus heb ik besloten het maar gewoon te accepteren en het leuk te vinden voor jou.

    Lieve Eer een hele dikke knuffel van mij en de rest van de daltons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eric en Ronald

Als medicijn tegen een februari dip, is deze maand onze favoriete reis maand geworden.

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 69005

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 02 Maart 2013

Proeven van Vietnam

27 Januari 2011 - 25 Februari 2011

Elkaar vieren in het land van de Kmer

03 Februari 2010 - 27 Februari 2010

Ontdippen in de tropen

05 Februari 2009 - 27 Februari 2009

Mijn eerste reis alleen

Landen bezocht: