Prijsvraag uitslag - Reisverslag uit Barendrecht, Nederland van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu Prijsvraag uitslag - Reisverslag uit Barendrecht, Nederland van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu

Prijsvraag uitslag

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Eric en Ronald

03 Maart 2013 | Nederland, Barendrecht

Hallo deelnemers,

Hier zijn dan de antwoorden op de vragen. De winnaar staat onderin vermeld en was het een nipte race.
Leuk dat jullie hebben deelgenomen. Ergens in een reactie las ik van iemand (weet niet meer wie) dat dit soort spelletjes je meer betrokken bent met de dingen die wij zien en meemaken en wellicht zelf de inspiratie krijgt om naar Vietnam te reizen. We kunnen jullie het aanraden.

Hier komen ze………

Eerste prijsvraag:
4 febr. Pagodes en doggybags
Op welke "etage" bevindt zich het zwembad in "the Caravelle"?
Antwoord; vele hadden het goed en is het de zevende verdieping.

2e vraag
6-2 Eigenwijzirigheid aan de Dong Nai
Wat is de foto waar prijsvraag onder staat?
Antwoord; de Cashew noot vrucht

3e vraag
9-2 (De) Pisang
Prijsvraag 3 zie foto met dito naam: Wat valt je op/is bijzonder?
Antwoord; Een (supermodern) mobieltje met een antenne.

4e vraag
11-2 Nieuwjaarsochtend.....6:05uur
Van welke keizerlijke dynastieke dateert de getoonde kledij die wij dragen op de foto's ???
Antwoord; hahaha dat hebben jullie voor ons opgezocht want dat wisten we zelf op dat moment niet.
Het is inderdaad de Nguyen dynastie van de laatste keizer van Vietnam Bao Dai.

5e vraag
15-2 Poltergeist
Prijsvraag: welk fruitje is dit? Makkelijk toch?
Antwoord is de Rambutan

6e vraag
16-2 Van gekleurd Hué naar toeristloos Dong Ha

Prijsvraag 6a: Een van de twee vragen uit dit verhaal gaat over de afgebeelde auto. De auto was er bij. Wie weet wat er wat er in 1963 voor deze auto gebeurde?
Antwoord; In deze Austin reed de monnik Tich Quang Duc naar Saigon en stak zichzelf in brand.
Vraag 6b en waarom? Om te protesteren tegen het pro Amerikaanse regime van president Diem en zijn optreden tegen boeddhisten.

Prijsvraag 6c is de lastigste van alle. Niemand heeft deze vraag goed beantwoord: Wat zijn de grote witte blokken waar Eric met de verkoopster bij staat?
Antwoord; Tapioca is een hoofdzakelijk smaakloos zetmeelrijk ingrediënt, gemaakt van bewerkte en gedroogde cassavewortel (maniokwortel)

Vraag 6d; Wat is de gehele Vietnamese naam (correct geschreven)
Antwoord; Tinli Bôtsăn zie foto

Vraag 6 e Waarvoor wordt het gebruikt?
Antwoord; Tapioca wordt gebruikt bij het koken. Het wordt verwerkt in dunne vlokken, of meer gebruikelijk in kleine harde witte korrels of "parels", die gedrenkt moeten worden voor gebruik.
Maniokbloem (tapiocabloem) wordt vaak gebruikt als bindmiddel in voedsel en het wordt ook gebruikt als bindmiddel voor geneesmiddeltabletten. Tapiocabloem is glutenvrij en daardoor geschikt voor mensen met coeliakie. Tapioca wordt in Nederland ook vaak als varkensvoer gebruikt. Ook is het meel een belangrijk bestanddeel van kroepoek. (wederom dank aan Wikipedia)

7e vraag
17-2 Vietnam in oorlog
Prijsvraag: wat valt je op bij de benoemde foto?
Antwoord; De gehandicapten urinoir met steunen. Aangegeven met een rolstoel plaatje. Wij hebben ons rot gelachen want om hier te komen moet je meerdere trappen lopen om binnen te komen.

8e vraag
22-2 Indrukken Hanoi en twee prijsvragen van de foto's ?

Vraag 8A; Welke vlag is dit.
Antwoord; Een Boeddhistische gebedsvlag.

Vraag 8B; Wat is dit en waar wordt het voor gebruikt. (zwart rond gebruiksvoorwerp met gaatjes er in)
Antwoord; Dit is een brandstof, samengeperste steenkool met luchtgaten voor de zuurstof toevoer. Hier wordt op gekookt. Zie foto

9e vraag
25-2 Koorts in Archipel
Vraag; wat zijn dit? (zie foto)
Antwoord; Dit zijn drijvende kweek velden voor parels.

10e vraag
Zoek de verschillen op de foto’s
Antwoord; De foto’s zijn in eerste instantie op een andere manier gefotografeerd waardoor er meer omgeving te zien is. Bv de tv en het mandje met snoep ed. Wat wij op ons lijstje hebben staan komt overeen met wat jullie allemaal zien, echter het aantal genoemde verschillen loopt uiteen. Dat is een hele puzzel voor ons geweest om uit te zoeken. Op hoofdpunten; Ronald zijn broek, bril en plaats tav het bureau. Eric zijn overhemd, de map op tafel en de koffer. De gordijnen zijn open en dicht geweest en dat blijkt (achteraf) ook een verschil in te zitten. Jullie zijn zo gedreven dat zelfs mimiek van onze gezichten genoemd wordt. Het aantal benoemde (combinatie) punten worden als score vermeld in de uitslag.

De uitslag wordt apart verstuurd naar de deelnemers omdat de grafiek niet goed weer gegeven wordt.

Gefeliciteerd Benita/Joop en Els/Ad.
Jullie hebben een goede competitie met elkaar gehad.
De punten liggen iets verdeeld maar uiteindelijk samen gelijk uitgekomen.

Dat betekent dat beide stellen op een nader te bepalen zaterdag hun prijs tezamen kunnen ophalen met een diner op de Beukenwede.
We maken nog een afspraak.

Bedankt voor het meedoen allemaal.

Groet Eric en Ronald

• 03 Maart 2013 - 15:44

Els:

We hebben elkaar inmiddels al gezien maar nogmaals hartelijk bedankt dat we mee hebben mogen kijken tijdens jullie reis

Het was erg leerzaam en leuk om mee te doen en we verheugen ons op een gezellig samenzijn met lekker eten

Gr els

• 03 Maart 2013 - 19:35

's Jeanneke:

Fijn dat jullie en en mooie reis hebben gehad en weer gezond en wel thuis zijn!

• 04 Maart 2013 - 23:52

Benita:

We hebben echt genoten van jullie reisverslagen, foto's, videos en de prijsvragen. Zeer leerzaam.
    Het voelt alsof ik werkstukken voor school heb ingeleverd en nu van de leerkrachten mijn beoordeling/rapport krijg.

Goede rapportcijfers en dan ook nog samen met Els, de beste van de klas.

Leuk om samen met Els en Ad bij de meesters te worden uitgenodigd voor een Vietnamees etentje. Dat wordt vast heel gezellig!

Veel liefs van Benita