Op de drempel - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu Op de drempel - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Eric en Ronald Verstraaten van Beek - WaarBenJij.nu

Op de drempel

Door: Ronald en Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Ronald

28 Februari 2013 | Vietnam, Hanoi


Op de drempel van het vertrek naar nawinters Nederland hebben we in wat verloren tijd nog eens de prijsvragen de revue laten passeren en deze voor jullie samengevat. Je kunt de gemiste kansen aanvullen als je wil. We kunnen ons overigens goed voorstellen dat je wat moe bent van al onze verhalen. Het zijn er nogal wat en zijn de meesten van jullie druk met werk en privé en heb je wel wat anders te doen. Voor onszelf in ieder geval een verslag van onze vakantie die digitaal en virtueel vast is gelegd. Na deze samenvatting komt vanavond nog één verslag vanuit Hanoi. Daarna wellicht nog uit Kuala Lumpur en in ieder geval de uitslag van de prijsvraag waaraan verbonden: een originele Vietnamese prijs en diner bij ons thuis.

Samenvatting prijsvragen

4 febr. Pagodes en doggybags
Eerste prijsvraag: op welke "etage" bevindt zich het zwembad in " the Caravelle"? Zie ook eerste reisverhalen foto's.

2e vraag
6-2 Eigenwijzirigheid aan de Dong Nai
Deze is een beetje flauw want volgens ons hebben we 'm vorige gelegenheden al gesteld, alleen met een andere afbeelding. Wat is de foto waar prijsvraag onder staat?

3e vraag
9-2 (De) Pisang
Prijsvraag 3 zie foto met dito naam: Wat valt je op/is bijzonder

4e vraag
11-2 Nieuwjaarsochtend.....6:05uur
Van welke keizerlijke dynastieke dateert de getoonde kledij die wij dragen op de foto's ???

5e vraag
15-2 Poltergeist
Prijsvraag: welk fruitje is dit? Makkelijk toch?

6e vraag
16-2 Van gekleurd Hué naar toeristloos Dong Ha

Prijsvraag 6a: Een van de twee vragen uit dit verhaal gaat over de afgebeelde auto. Zelfs ik kan me de gruwelijke geschiedenis uit mijn kinderjaren nog herinneren. De auto was er bij. Wie weet wat er wat er in 1963 voor deze auto gebeurde en waarom?

Prijsvraag 6b: Wat zijn de grote witte blokken waar Eric met de verkoopster bij staat? Wat is de gehele Vietnamese naam (correct geschreven) en waarvoor wordt het gebruikt? Foto's en nog twee extra toegevoegd. Welke toekomstige koning was hier? Dit is geen onderdeel van de serie prijsvragen.

7e vraag
17-2 Vietnam in oorlog
Prijsvraag: wat valt je op bij de benoemde foto?

8e vraag
22-2 Indrukken Hanoi en twee prijsvragen van de foto's ?
Welke vlag is dit
Wat is dit en waar wordt het voor gebruikt


9e vraag
25-2 Koorts in Archipel
zie foto: wat zijn dit?



  • 28 Februari 2013 - 08:15

    Marga:

    Inderdaad, lieve schatten, heb ik door een nogal drukke periode op het werk en door de ziekte van mijn moeder en wat dat voor mij meebrengt niet veel gereageerd; wel alles met grote interesse gelezen!! Immers: Vietnam staat hoog op onze prioriteitenlijstje en wellicht gaan we vroeg of laat aan de hand van jullie reisverslag ook de verwondering en het avontuur in! Voor nu: goede thuisreis!! Liefs van Willem en Marga.

  • 28 Februari 2013 - 12:25

    Els:

    Hoi jongens

    Jullie zijn verzadigd van alle indrukken maar ik kan me voorstellen na het zien van de video dat het weer heerlijk thuis komen is na al die herrie.

    Toevoeging vraag 6 om mijn kans te vergroten;
    Jonge kokos wordt verkocht als drankje maar kan ook gebruikt worden in gerechten
    Gr., els xxxx




  • 28 Februari 2013 - 16:18

    Sjany:

    Lieve schatten,

    Echt, ik ben jullie verhalen niet zat! Ik bewaar ze ook allemaal nog even, om op een rustig moment - of als ik life nog meer heb gehoord van jullie, er nog eens naar te kijken. Door eigen vakantie en moedertje weer thuis uit revalidatie, heb ik het bij lezen gehouden. De foto´s ben ik al helemaal niet zat, ik ben onder de indruk van de gevarieerdheid van het landschap en de mensen. Wat hebben jullie veel gezien en meegemaakt!
    Ik wens jullie een goeie terugreis en weet dat het hier weliswaar koud is, maar vandaag schijnt de zon en kun je overal kleurige violen etc. kopen.
    Zet je tuintafel maar vol en binnen de verwarming aan, dan komt het helemaal goed met jullie.

    Hartelijke groet van Sjany en Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eric en Ronald

Als medicijn tegen een februari dip, is deze maand onze favoriete reis maand geworden.

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 68997

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 02 Maart 2013

Proeven van Vietnam

27 Januari 2011 - 25 Februari 2011

Elkaar vieren in het land van de Kmer

03 Februari 2010 - 27 Februari 2010

Ontdippen in de tropen

05 Februari 2009 - 27 Februari 2009

Mijn eerste reis alleen

Landen bezocht: